1

پاپ فرانسیس: استعفا یک فرضیه بعید است

  • کد خبر : 60870
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
پاپ فرانسیس: استعفا یک فرضیه بعید است
پاپ فرانسیس تاکید کرد: قصد استعفا ندارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رویترز نوشت: پاپ فرانسیس در کتاب جدیدی که گزیده‌هایی از آن توسط روزنامه ایتالیایی «کوریره دلاسرا» در روز پنجشنبه منتشر شد گفت: هیچ قصدی برای استعفا ندارد زیرا احساس می‌کند سلامتش به اندازه‌ای خوب است که به او اجازه ادامه کار را بدهد.

فرانسیس در کتابی با عنوان «زندگی: داستان من در طول تاریخ» که قرار است در ماه مارس به زبان ایتالیایی و انگلیسی منتشر شود، گفت: «این یک فرضیه دور است، زیرا من دلایل کافی جدی ندارم که مرا به تسلیم شدن وادار کند.»

فرانسیس ۸۷ ساله است و در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای ضعیف بوده و از ویلچر یا عصا برای جابجایی استفاده کرده است. اخیراً نیز از آنچه به عنوان دوره‌های برونشیت یا سرماخوردگی توصیف می‌شود، رنج می‌برد که باعث شده صحبت‌هایش در جمع را محدود کند. با این وجود، او در کتابش در مورد وضعیت خود اطمینان می دهد.

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: «به لطف پروردگار، از سلامتی برخوردارم و به امید خداوند هنوز پروژه‌های زیادی در دست اجراست.»

پاپ فرانسیس در این کتاب بار دیگر از تصمیم اخیر خود مبنی بر اجازه دادن به کشیش ها برای برکت دادن به زوج های همجنس دفاع کرد و گفت که این وظیفه کلیسای کاتولیک است که از همه استقبال کند و خدا همه را دوست دارد، به ویژه گناهکاران.

گفتنی است بندیکت شانزدهم، سلف فرانسیس، اولین پاپی بود که پس از حدود ۶۰۰ سال، به دلیل کهولت سن استعفا داد. او در فوریه ۲۰۱۳ در سن ۸۵ سالگی مقام پاپی را ترک کرد و تقریباً ۱۰ سال دیگر به زندگی ادامه داد و در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=60870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!