1

پاپ به کشوری سفر می‌کند که تنها 1300 کاتولیک دارد

  • کد خبر : 49887
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
پاپ به کشوری سفر می‌کند که تنها 1300 کاتولیک دارد
رهبر کاتولیک‌های جهان به مغولستان سفر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس در تاریخ 31 اوت تا 4 سپتامبر  به مغولستان سفر خواهد کرد. این کشور یکی از دورافتاده‌ترین مکان‌هایی است که او تاکنون دیده است و تنها حدود 1300 کاتولیک دارد، اما به دلیل نزدیکی به چین، برای کلیسای کاتولیک روم از نظر استراتژیک مهم است.

واتیکان این سفر را روز شنبه در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد و گفت که این سفر به دعوت رئیس جمهور این کشور و رهبران کاتولیک انجام خواهد شد.

در آگوست گذشته، پاپ اسقف اعظم جورجیو مارنگو ایتالیایی را به عنوان اولین کاردینالی که در مغولستان مستقر شد معرفی کرد. حدود 1300 کاتولیک تعمید یافته در مغولستان در میان جمعیتی حدود 3.3 میلیون نفر وجود دارد. بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده، حدود 60 درصد از جمعیت این کشور مذهبی هستند در حالی که بقیه هیچ هویت مذهبی ندارند. از بین افرادی که هویت مذهبی دارند، 87.1 درصد بودایی، 5.4 درصد مسلمان، 4.2 درصد شامانیست، 2.2 درصد مسیحی و 1.1 درصد پیروان سایر ادیان هستند.

اگرچه تعداد کاتولیک ها در مغولستان نسبت به بسیاری از کشورها کمتر است، اما این کشور برای واتیکان قابل توجه است. این کشور دارای مرز طولانی و روابط نزدیک با چین است، جایی که واتیکان در تلاش برای بهبود وضعیت کاتولیک ها در این کشور کمونیستی است.

مغولستان که زمانی به عنوان مغولستان بیرونی شناخته می شد، تا سال 1921 بخشی از چین بود که با کمک اتحاد جماهیر شوروی آن زمان به استقلال دست یافت. مغولستان داخلی بخشی از چین باقی ماند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!