2

پاپ بحران ضدبشری اتیوپی را محکوم کرد و خواستار گفتگو شد

  • کد خبر : 23667
  • ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
پاپ بحران ضدبشری اتیوپی را محکوم کرد و خواستار گفتگو شد
جنگ در منطقه تیگرای شمالی اتیوپی موجب کشته شدن هزاران تن و آوارگی میلیون ها نفر از مردم شده و بسیاری را با گرسنگی طاقت فرسایی روبرو ساخته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از usnews، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان بحران انسانی در اتیوپی را به شدت محکوم و بر انجام گفت‌وگو برای غلبه بر جنگ طولانی مدت تاکید کرد.

پاپ در هیئت رسمی خود در میدان سنت پیتر حاضر شد و به مردم گفت که با «نگرانی» اخبار مربوط به شاخ آفریقا، به ویژه اتیوپی را دنبال می کند، این درگیری ها که بیش از یک سال به طول انجامیده و قربانیان بی شمار و نگران کننده ای را در پی داشته، بسیار تکان دهنده است.

جنگ در منطقه تیگرای شمالی اتیوپی موجب کشته شدن هزاران تن از مردم و آواره کردن میلیونها نفر شده و بسیاری از آنان را با مشکلات سختی روبه‌رو کرده است.

فرانسیس گفت: «من از همه دعوت می‌کنم تا برای مردمی که بی رحمانه مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند، دعا کنند و دوباره بر درخواست خود تاکید می کنم تا توافق برادرانه و مسیر گفتگوی مسالمت‌آمیز حاکم شود».

روز جمعه، شورای امنیت سازمان ملل خواستار پایان دادن به تشدید و گسترش درگیری ها و دسترسی بی قید و شرط به کمک های بشردوستانه برای حل بحران گرسنگی شد. برنامه جهانی غذای سازمان ملل که مقر آن در رم است. هفته گذشته اعلام کرد که از همه طرف‌های درگیر تقاضا کرده است تا به کامیون‌های حامل غذا، دارو و سایر کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان اجازه ورود دهند، اما تاکنون به درخواست‌های فوری آن توجهی نشده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=23667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!