3

وفتی آزادی انتخاب در اسلام، سبب مسلمان شدن یک مسیحی می‌شود

  • کد خبر : 48125
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۳۰
وفتی آزادی انتخاب در اسلام، سبب مسلمان شدن یک مسیحی می‌شود
حسین لوپز اریک و همسرش، زوج برزیلی مسلمان میهمان ویژه برنامه رمضانی سفره نور شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حسین لوپز اریک گفت: من اهل شهر سائو پائولو برزیل هستم و همسرم اهل نیکاراگوئه است. من در ابتدای زندگی به واسطه خانواده‌ام مسیحی بودم و در بیست و سه سالگی تغییر فرقه در مسیحیت دادم.

وی افزود: از زمانی که کودک بودم درباره ادیان مطالعه می‌کردم و درباره آنها باعلاقه تحقیق می‌کردم. من با اسلام آشنایی داشتم اما از آنجایی که با یک مسلمان گفت‌وگو نداشتم نمی‌دانستم در عمق اسلام چه می‌گذرد. شروع مسلمان شدن من زمانی بود که خواستم فلافل بخورم و به یک رستوران رفتم.

حسین لوپز اریک بیان کرد: در آنجا یک خانواده ترکی – برزیلی حضور داشتند که  حجاب داشتند؛ من از آن‌ها پرسیدم که آیا این انتخاب خودشان است و بانوان آن خانواده اظهار داشتند که حجاب کاملا یک انتخاب برای آن‌ها است. اولین چیزی که برای من جالب بود غیر قابل مقایسه بودن الله با هرچیز دیگر بود؛ در حالی که ما در مسیحیت حضرت عیسی مسیح را یک نماد از سوی خداوند می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه برای من بسیار جالب بود که پیامبر اکرم (ص) در دوران جاهلیت در حالی که سوادی نداشته توانسته اطلاعاتی را به دیگران انتقال دهد که اکنون در علوم مختلف کشف می‌شوند، خاطرنشان کرد: در قرآن حقایقی مانند رشد فرزند در رحم مادر وجود دارد که دانشمندان صد‌ها سال پس از قرآن کریم آن را کشف کردند. من زمانی متوجه شدم که قلبا مسلمان هستم که در یکی از روزهایی که خواستم قرآن بخوانم متوجه شدم وضو ندارم و این مسئله برای من بسیار اهمیت داشت.

حسین لوپز اریک اذعان کرد: من فرقه‌های مختلف را در اسلام دیدم و روایات مختلف را دنبال کردم و اشتراکات آن‌ها یافتم و در نهایت توانستم مسیر خود را انتخاب کنم و شیعه شدم. در برزیل شیعه بودن و محلی بودن کمی دشوار است چون کمتر کسی در آنجا شیعه است.

وی افزود: من ابتدا دو سال به ایران آمدم تا در مرکز حضور شیعیان باشم؛ پس از مدتی که به برزیل بازگشتم توانستم همسرم را پیدا کنم و به ایران بازگردم. من سعی دارم اسلام و مذهب شیعه را در برزیل تبلیغ کنم.

همسر این مسلمان برزیلی گفت: زمانی که در دانشگاه تحصیل می‌کردم کتابی درباره اسلام پیدا کردم و سعی کردم ارائه‌ای داشته باشم و به دیگران بگویم که اسلام ارتباطی با تروریسم ندارد. پس از این اتفاقات من به یک مسجد رفتم و طی شش ماه عبادت و تحقیق در این مسیر مسلمان شدم.

وی افزود: پنج سال پس از آن یک لبنانی در مغازه‌ای که کار می‌کردم درباره امام حسین (ع)‌ صحبت کرد؛ این شروع علاقه‌مند شدن من به مذهب شیعه بود و با تحقیق بسیار در این رابطه در نهایت شیعه شدم.

گفتنی است، ویژه برنامه رمضانی سفره نور کاری از گروه معارف شبکه جهانی جام جم به تهیه‌کنندگی سید افضل میرلوحی است که هرشب ساعت ۱۹:۰۰ به وقت وین و ۲۰:۳۰ به وقت تهران از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود. این برنامه هر شب میزبان مهمانان عزیزی است که در سفره نور با علیرضا مرتضوی، مجری برنامه به گفت‌وگو می‌نشینند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!