2

وزیر دفاع ترکیه: مسئله ارامنه به عنوان ابزار سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است

  • کد خبر : 47793
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۷:۳۲
وزیر دفاع ترکیه: مسئله ارامنه به عنوان ابزار سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است
وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: مسئله ارامنه بیش از صد سال است که از واقعیت‌های تاریخی آن جدا شده و به عنوان ابزار سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، خلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: مسئله ارامنه بیش از صد سال است که از واقعیت‌های تاریخی آن جدا شده و به عنوان ابزار سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است.

آکار در “کارگاه آموزشی ایجاد یک متن سیاست در مورد حوادث ارمنی 1915” که توسط دانشگاه بیلیم آنکارا برگزار شد، سخنرانی کرد.

وزیر دفاع ترکیه با تاکید بر اهمیت پرداختن به موضوع از منظرهای مختلف به منظور روشنگری وقایع ارمنستان در سال 1915، گفت: آرشیو کشورهای ثالث و مشاهدات آنها در این دوره بدون پیش‌داوری نقش مهمی در روشن شدن موضوع دارد.

آکار گفت: تحریک ارمنی‌هایی که تحت حکومت عثمانی در راستای منافع خود به ویژه از سوی قدرت‌های بزرگی مانند ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه، سبب بروز مشکل ارامنه شده است.

وی با بیان اینکه این اقدامات علیرغم اقدامات تروریستی گروه‌های ارمنی، بی‌گناه و مظلومانه نشان داده شد، گفت: با تأثیر تبلیغات یک طرفه ارامنه، تصویری منفی از امپراتوری عثمانی ترسیم شد. نسل‌کشی ترکها از سوی ارامنه نادیده گرفته شد.

وزیر دفاع ترکیه با یادآوری اینکه ترکیه بایگانی‌های خود را به روی مورخان باز کرده است، گفت: ارمنستان نیز مانند ترکیه باید آرشیو خود را به روی مورخان در مقیاس بین‌المللی باز کرده و در این خصوص نگران نباشد. اما هنوز پاسخی به این پیشنهاد دریافت نشده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!