3

واتیکان در مورد اتهامات جنسی یک «کشیش هنرمند» تحقیق می‌کند

  • کد خبر : 45937
  • ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶
واتیکان در مورد اتهامات جنسی یک «کشیش هنرمند» تحقیق می‌کند
واتیکان اعلام کرد که اتهامات سوء استفاده جنسی، روانی و معنوی علیه یکی از اعضای برجسته کلیسای کاتولیک بسیار معتبر است و محدودیت ها علیه او تشدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از رویترز، این دستور در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد که قصد دارد آنچه را که «رویه داخلی» نامیده می‌شود علیه کشیش -مارکو ایوان روپنیک- هنرمند مشهور موضوعات مذهبی آغاز کند.

حدود 25 راهبه سابق و زنان دیگر روپنیک 69 ساله را متهم به آزار و اذیت کرده اند. بخشی از این اتهامات مربوط به حدود 30 سال پیش است که این کشیش یسوعی مدیر معنوی جامعه راهبه ها در زادگاهش اسلوونی بود و بخشی دیگر مربوط به زمانی است که او به رم رفت تا حرفه خود را به عنوان یک هنرمند دنبال کند.

ناظر این پرونده گفته به دلیل کثرت اتهامات و اینکه برخی قربانیان اصلاً یکدیگر را نمی‌شناختند و با هم ارتباط نداشتند، به شدت معتبر است.

برخی از زنان قربانی به رسانه‌های ایتالیایی گفته‌اند که روپنیک کاریزماتیک از موقعیت خود به عنوان مدیر معنوی آنها برای وادار کردن آنها به داشتن رابطه جنسی با او استفاده کرده است. یکی از راهبه‌های سابق به او گفت که چگونه از کنترل روانی او برای وادار کردن او به اعمال جنسی استفاده کرد و از «پرخاشگری ظالمانه روانی، عاطفی و معنوی» برای «ویران کردن» او استفاده کرد.

رسوایی‌های جنسی در نهاد کلیسای کاتولیک درحالی این دستگاه را در بر گرفته که هفته گذشته نیز کلیسای پرتغال تحقیقات گسترده‌ای برای شناسایی قربانیان آزارهای جنسی کلیسای این کشور در چند دهه گذشته آغاز کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!