1

هشدار «کمیته اسلامی-مسیحی» درباره طرح تبدیل کلیسای باب الرحمه به «کنیسه یهودیان»

  • کد خبر : 48413
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
هشدار «کمیته اسلامی-مسیحی» درباره طرح تبدیل کلیسای باب الرحمه به «کنیسه یهودیان»
مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی با حمله مجدد به کلیسا و تخریب و غارت محتویات به دنبال بستن و بازگرداندن وضعیت آن به قبل از فوریه ۲۰۱۹ هستند که شهروندان علی رغم اشغال برای بازگشایی آن هجوم بردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سه‌شنبه ۲۵ آوریل «کمیته اسلامی مسیحی برای یاری قدس و مقدسات» نسبت به یک طرح رژیم صهیونیستی هشدار داد. در قالب این طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی برنامه‌ریزی شده است و به واسطه آن رژیم صهیونیستی به دنبال تداوم فعالیت‌های مذهبی در مسجد الاقصی و تبدیل کلیسای باب الرحمه به کنیسه یهودیان است.

این کمیته در بیانیه‌ای از مردم فلسطین خواست، در هر کجا که هستند «مقابله با تلاش‌های اشغالگران برای بستن مجدد کلیسای باب الرحمه و حفظ و بازسازی آنچه نیروهای اشغالگر در نمازخانه تخریب کرده‌اند» را مطالبه کنند.

این کمیته در ادامه بیانیه گفت: «مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی با حمله مجدد به کلیسا و تخریب و غارت محتویات به دنبال بستن و بازگرداندن وضعیت آن به قبل از فوریه ۲۰۱۹ هستند که شهروندان علی رغم اشغال برای بازگشایی آن هجوم بردند».

این کمیته تاکید کرد که نمازخانه باب الرحمه جزء لاینفک مسجد الاقصی است و هرگونه تلاش اشغالگران برای تغییر وضعیت موجود در آن عواقب جدی خواهد داشت و اشغالگران مسئولیت آن را بر عهده خواهند داشت.

این کمیته از اردن و بقیه کشورهای عربی و اسلامی خواست که «بیکار نمانند و مسئولیت های خود را در برابر خطرات پیرامون مسجد الاقصی بر عهده بگیرند و همه اقدامات را برای مقابله با برنامه های اشغالگران برای تغییر هویت اسلامی مسجد انجام دهند.»

شایان ذکر است که نیروهای پلیس اشغالگر روز گذشته با حمله به نمازخانه «باب الرحمه» در مسجد الاقصی، سیم های برق آن را برای دومین بار متوالی قطع کردند و از ورود نگهبانان مسجد الاقصی جلوگیری کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!