0

هشدار صریح آمریکا: حمله باکو به ارامنه را تحمل نخواهیم کرد

  • کد خبر : 54726
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۵۴
هشدار صریح آمریکا: حمله باکو به ارامنه را تحمل نخواهیم کرد
آمریکا هیچ اقدامی را برای پاکسازی قومی یا ارتکاب هر گونه جنایات دیگر علیه ارامنه قره باغ تحمل نخواهد کرد. وضعیت انسانی کنونی قابل قبول نیست. ایالات متحده آمریکا نسبت به ماجراجویی های احتمالی نظامی دولت باکو علیه ارامنه منطقه قره باغ هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، “یوری کیم” معاون موقت وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا آمریکا درباره بحران قره باغ گفت: کریدور لاچین باید بدون تاخیر و هم اکنون بازگشایی شود.

وی گفت: ” گذرگاه لاچین باید هم اکنون باز شود. مسیرهای دیگر نیز می توانند باز شوند، اما لاچین باید باز شود، این غیرقابل مذاکره است.”

این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد: “ما باید توجه داشته باشیم که جنگ بین ارمنستان و آذربایجان تمام نشده است و این امر بر تعهد ما برای حمایت از یک توافق صلح پایدار و با عزت بین ارمنستان و آذربایجان فوریت می بخشد.”

معاون موقت وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که “حقوق و امنیت ارمنی های قومی قره باغ کوهستانی باید محافظت شود.”

وی افزود:” این یک عنصر اساسی از توافق صلح پایدار و با عزت است. آذربایجان باید تضمین های قابل تایید بین المللی در مورد احترام به حقوق و توانایی آنها برای ماندن بدون ترس در خانه های خود ارایه دهد.”

ایالات متحده آمریکا نسبت به ماجراجویی های احتمالی نظامی دولت باکو علیه ارامنه منطقه قره باغ هشدار داد.

یوری کیم در ادامه به دولت باکو هشدار داد:” ایالات متحده هیچ اقدامی – کوتاه مدت یا بلندمدت – را برای پاکسازی قومی یا ارتکاب هر گونه جنایات دیگر علیه مردم ارمنی قره باغ تحمل نخواهد کرد. وضعیت انسانی کنونی قابل قبول نیست. دسترسی بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین و سایر مسیرها باید اکنون در دسترس باشد. ما تمام تلاش خود را برای تحقق آن انجام خواهیم داد و مشتاقانه منتظر ادامه کار برای تحقق آن هستیم.”

وی افزود:” ما وضعیت موجود را کاملا غیرقابل قبول می دانیم. تا زمانی که به یک قطعنامه نرسیم دست از کار نمی کشیم. ما پیوسته گفته ایم که گذرگاه لاچین باید به روی ترافیک تجاری، بشردوستانه و خصوصی باز شود. ما این پیام را در موارد متعدد به صورت علنی و خصوصی به تمام سطوح دولت آذربایجان رسانده ایم. دسترسی به غذا، دارو، شیر خشک کودکان و انرژی هرگز نباید گروگان گرفته شود.”

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54726

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!