2

نقدی بر خداشناسی مسیحیت پروتستان

  • کد خبر : 59895
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۵۴
نقدی بر خداشناسی مسیحیت پروتستان
خدایی که مسیحیان پروتستان معرفی می کنند از دشمنان شکست می خورد و مغلوب مکر آنان می شود تا آنجا که جان خود را در این راه از دست می دهد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در مکاتب بشری آنچه به عنوان قدرت مافوق جهان، فرض می شود دارای ضعف و نقص است و از آنجا که فرقه ها نیز متاثر از این مکاتب هستند با فروکاستن از جایگاه خالقیت و ربوبیت حق تفسیری از این امر ارائه می دهند. برای نمونه در مسیحیت پروتستان تعبیر و تفسیری که از خداوند ارائه می شود به هیچ وجه با شان و جایگاه حق سنخیت ندارد و در واقع متعلق چنین تفسیری از اساس فاقد ارزش ستایش است.

خدایی که مسیحیان پروتستان معرفی می کنند از دشمنان شکست می خورد و مغلوب مکر آنان می شود تا آنجا که جان خود را در این راه از دست می دهد.

مبلغان این جریان تا آنجا پیش رفتند که عنوان نمودند این جهان یعنی عالم ماده از اساس به دست شیطان رجیم داده شده و دست تصرف الهی در آن چندان باز نیست. قرآن کریم در این خصوص می فرماید: وَقَالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّهِ مَغْلُولَةٌ ۚ غُلَّتْ أَيْدِيهِمْ وَلُعِنُوا بِمَا قَالُوا ۘ بَلْ يَدَاهُ مَبْسُوطَتَانِ يُنْفِقُ كَيْفَ يَشَاءُ ۚ وَلَيَزِيدَنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ طُغْيَانًا وَكُفْرًا ۚ وَأَلْقَيْنَا بَيْنَهُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۚ كُلَّمَا أَوْقَدُوا نَارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللَّهُ ۚ وَيَسْعَوْنَ فِي الْأَرْضِ فَسَادًا ۚ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ. يهود گفتند كه دست خدا بسته است. دستهاى خودشان بسته باد. و بدين سخن كه گفتند ملعون گشتند. دستهاى خدا گشاده است. به هر سان كه بخواهد روزى مى‌دهد. و آنچه بر تو از جانب پروردگارت نازل شده است، به طغيان و كفر بيشترشان خواهد افزود.

ما تا روز قيامت ميانشان دشمنى و كينه افكنده‌ايم. هرگاه كه آتش جنگ را افروختند خدا خاموشش ساخت. و آنان در روى زمين به فساد مى‌كوشند، و خدا مفسدان را دوست ندارد.(سوره مائده، آیه64)

مسیحیت پروتستان که همان ادامه جریان یهودیان صهیونیست در میان مسیحیان است چنین می پندارد که خداوند هیچگاه نمی تواند آنان را به سبب اعمال و باورهای باطل شان عذاب نماید و همچنین این جهان نیز تحت سیطره شیطان قرار دارد به گونه ای که تصرف الهی در آن محدود است. حقیقت آن است که شیطان رجیم فاقد وجود و حاکمیت استقلالی در برابر خداوند است و حلم، صبر و حکمت الهی در برابر فساد موجود در جهان به این سبب است که در شدائد انسان هایی ساخته شوند که واجد شان بندگی گردند.

(تفاوت بزرگی است میان اینکه کسی قائل باشد خداوند جهان را به شیطان تحویل و تفویض کرده با کسی که می داند شیطان وجود مستقلی ندارد و حکمت الهی ایجاب می کند قدرت حق ظهور و بروزی پیدا و پنهان داشته باشد)

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=59895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!