0

نخستین پاپ مستعفی در شش قرن اخیر، در 95 سالگی درگذشت

  • کد خبر : 43650
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
نخستین پاپ مستعفی در شش قرن اخیر، در 95 سالگی درگذشت
پاپ پیشین، بندیکت شانزدهم که به نخستین پاپِ استعفادهنده در حدود 600 سال اخیر تبدیل شده بود، در 95 سالگی درگذشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس که به عنوان رئیس کلیسای کاتولیک جایگزین او شد، چند روز پیش از مردم خواسته بود برای او دعا بخوانند. واتیکان اعلام کرد وضعیت سلامت پاپ بازنشسته به دلیل سن وی «در آخرین ساعات» بدتر شده بود و پزشکان به طور دائم وضعیت او را زیر نظر داشتند.

بندیکت پس از کنارهگیری در سال 2013، در واتیکان زندگی می کرد. صدها سال پیش از اینکه بندیکت پاپ شود، پاپ ها تا زمان مرگ خود رهبری کلیسای کاتولیک را بر عهده داشتند اما در 11 فوریه 2013، اعلامیه غافلگیرکننده بندیکت برای کنارهگیری، پیروان کاتولیک را شوکه کرد و کلیسا را واداشت با رویدادی دست و پنجه نرم کند که قرنها با آن مواجه نشده بود.

او گفت می خواهد استعفا کند زیرا دیگر قدرت جسمی و روحی لازم برای اداره کلیسا را ندارد. کاردینال وقت جوزف راتزینگر، پیش از انتخاب شدن به عنوان پاپ در سال 2005، به عنوان رئیس ناظر اعتقادی واتیکان، به نام مجمع دکترین ایمان، خدمت می کرد.

بندیکت در سال های پایانی عمر، پس از مدت ها سکوت نسبت به برخی اتهامات وارده بر خود در خصوص رسوایی‌ها و مفاسد اخلاقی در سال‌های زعامتش، پاره ای افشاگری و طلب آمرزش کرده بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!