1

مجموعه شعر «سلام بر ارمنستان»؛ منشور دوستی ایرانیان و ارامنه

  • کد خبر : 38525
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مجموعه شعر «سلام بر ارمنستان»؛ منشور دوستی ایرانیان و ارامنه
عباس اقبال مهران، نویسنده حوزه دین و فلسفه و روابط بین‌الملل از چاپ کتاب شعر خود با عنوان «سلام بر ارمنستان» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب به تجلیل از مقام شهدای ارمنی که در دفاع مقدس برای دفاع از ایران جان خود را فدا کرده پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، عباس اقبال مهران، نویسنده کتاب‌های فلسفی و مذهبی در گفت‌و‌گویی از چاپ کتاب شعر خود با عنوان «سلام بر ارمنستان» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب با تیراژ هزار نسخه و از سوی انتشارت بین‌المللی حوزه مشق به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه اشعار کتاب «سلام بر ارمنستان» به تجلیل از مقام شهدای ارمنی که در دفاع مقدس برای دفاع از ایران جان خود را فدا کرده پرداخته است، افزود: این اولین بار است که یک کتاب شعر به مقام شهدای ارمنی دفاع مقدس پرداخته است. همچنین در این کتاب به شخصیت‌های ارمنی موثر در تاریخ ایران و پیوندهای فرهنگی و تاریخی در ایران پرداخته شده است.

اقبال مهران توضیح داد: ارامنه در انقلاب مشروطه و دفاع مقدس ایران حضور و نقش داشتند، وجود تعدادی از کلیساهای ارمنی در ایران نشان از اهمیت و توجه کشورمان به ادیان ابراهیمی است. همچنین وجود مراکز فرهنگی همچون انجمن‌های خیریه حضرت مریم، باشگاه فرهنگی و ورزشی نشان از حضور و فعالیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ارامنه در ایران دارد.

این نویسنده همدانی به سایر کتاب‌های نگارش یافته خود اشاره کرد و گفت: کتاب مدرنیته انسان روشنفکر استدلال طلب یا تعبد گریز، کالبد شکافی منظومه غربی، نیهیلیسم یا نفی فراروایت‌ها، لیبرالیسم چالش‌ها و راهکارها، بررسی اسناد همکاری‌های ایران و بلژیک، کتاب قصه سهیل و سپهر و مجموعه شعر مشترک دلواژه‌هایم شعر شد از جمله مجموع آثارم است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=38525

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!