3

متولی کلید کلیسای مقبره مقدس در قدس: خانواده من مسلمان هستند

  • کد خبر : 58250
  • ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
متولی کلید کلیسای مقبره مقدس در قدس: خانواده من مسلمان هستند
متولی کلید کلیسای مقبره مقدس در قدس شریف در گفت‌وگویی رسانه‌ای از مسلمان بودن خانواده خود و تاریخ مسئولیت خانوادگی‌اش درباره این کلیسا سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ادیب جوده الحسینی، متولی کلید کلیسای مقبره مقدس در قدس در سخنانی از داستان خانواده مسلمان خود سخن گفت که ۸۵۰ سال کلید کلیسای مقبره مقدس در دست آن‌ها بوده و نسل به نسل منتقل شده تا اینکه اکنون به او رسیده است.

وی که در گفت‎‌وگویی اینترنتی با کریمه عوض، فعال رسانه‌ای، در برنامه «حدیث القاهره» در شبکه «القاهره و الناس» شرکت کرده بود، گفت: ماجرا از سال ۱۱۸۷ آغاز شد، زمانی که صلاح الدین ایوبی شهر قدس را از دست صلیبی‌ها آزاد کرد و سران کلیساها را گرد هم جمع کرد.

وی با بیان اینکه صلاح الدین ایوبی برای اجرای نامه خلیفه عمر بن الخطاب آمده بود، تأکید کرد: به رؤسای کلیساها پیشنهاد شد که کلیدهای کلیسای مقبره مقدس تحویل دهند تا اینکه برای همیشه از این کلیسا محافظت شود و روسای کلیساها نیز به این امر موافقت کردند.

الحسینی با اشاره به اینکه کلیدهای کلیسای مقبره مقدس به خانواده وی تحویل داده شد و از آن زمان کلید این کلیسا موجود بوده است، تصریح کرد: این کلید هزار سال قدمت دارد و کلیسای مقبره مقدس صبح و عصر با آن باز می‌شود.

او ادامه در ادامه گفت: این یک کار نمادین و افتخاری است و برای انجام آن هیچ پاداشی مسیحیان قدس دریافت نمی‌کند.

کلیسای مقبره مقدس نام یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان است که در انتهای خیابان ویا دولوروسا، در بخش باستانی شهر قدس و بر فراز دره جلجتا قرار گرفته‌است. هر یک از سه شاخه مسیحی کلیسای کاتولیک، ارتودوکس‌های شرقی و کلیسای ارامنه کنترل قسمتی از کلیسای مقبره مقدس را در اختیار دارند و دعا و نیایش خود را در ساعت‌های مختلف روز و شب برگزار می‌کنند.

بر باور مسیحیان، عیسی مسیح در جایی که اکنون کلیسای مقبره مقدس بر روی آن قرار گرفته، مصلوب گشته و از آنجا به آسمان عروج کرده است. در زیرزمین کلیسای مقبره مقدس، مکانی قرار دارد که بر پایه داده‌های کتاب‌های عهد جدید، قبر عیسی مسیح درآنجا واقع شده است. کلیسای مقبره مقدس از بناهای با اهمیت مذهبی قدس است. سالیانه میلیون‌ها زائر مسیحی از سراسر جهان برای زیارت به این مکان مقدس سفر می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=58250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.