4

لهستان از ارمنی های اوکراینی استقبال می کند

  • کد خبر : 30820
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
لهستان از ارمنی های اوکراینی استقبال می کند
اوضاع در شهرهای خارکف، خرسون و کیف پایتخت اوکراین همچنان متشنج است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، برنامه «رادیولور» رادیوی عمومی ارمنستان با نوریک گورگیان رئیس جامعه ارمنی کیف، کنسول افتخاری ارمنستان در شرق اوکراین گفت و گو کرد. وی گفت: مردم در کیف با سوخت مشکل دارند، خروج از شهر روز به روز سخت تر می شود. اگرچه هیچ گونه تخلیه دسته جمعی سازماندهی نشده است، ارامنه ساکن اوکراین کشور را عمدتاً به کشورهای اتحادیه اروپا در مرز اوکراین ترک می کنند.

آرتیوم پطروسیان نماینده جامعه ارمنی لهستان به همراه دوستانش در نزدیکی مرز لهستان و اوکراین پذیرای خانواده های ارمنی در حال حرکت از اوکراین به لهستان است.

ما سعی می کنیم در منطقه به دنبال ارامنه بگردیم، فریاد می زنیم “ارمنی!” بعد از عبور، اتوبوس هایی در سمت لهستان داریم، آنها می آیند و حمل و نقل رایگان دارند. در صورت لزوم به آنها لباس گرم و غذای گرم می دهیم.»

در چند روز گذشته، حدود 1500 اوکراینی-ارمنی از مرز لهستان و اوکراین عبور کردند. این تنها بر اساس داده های جامعه ارمنی در لهستان است. آرتیوم پطروسیان نماینده این جمعیت در گفتگو با «رادیولور» می گوید که این تعداد بیشتر است، زیرا همه افراد پس از عبور از مرز با جامعه ارتباط برقرار نمی کنند.

ارمنی‌ها پس از عبور، عمدتاً درخواست بازگشت به ارمنستان را به سفیر ارائه می‌کنند. البته ارمنی هایی هم هستند که به فکر رفتن به دیگر کشورهای اروپایی و تسلیم شدن در آنجا هستند، مثلا آلمان، بلژیک یا فرانسه. آرتیوم پطروسیان می‌گوید:  این مشکلات بسیار جدی برای ما ایجاد می‌کند، ما نمی‌توانیم هویت را پیدا کنیم.

مشکلات اسنادی نیز در طرف اوکراینی حل شده است. به ابتکار سفارت ارمنستان در اوکراین، یک مرکز ویژه در شهر لووف در غرب اوکراین فعالیت می کند که در آن ارمنی های شرق مورد استقبال قرار گرفته و به کشورهای اتحادیه اروپا هم مرز با اوکراین فرستاده می شوند.

آرارات میرزویان وزیر امور خارجه کشورمان  در جلسه پرسش و پاسخ با دولت در دوم مارس به موضوع اخراج ارامنه از منطقه درگیری اوکراین اشاره کرد. میرزویان تاکید کرد که ارمنستان آماده است نه تنها از ارامنه در اوکراین، بلکه از دیگر پناهندگان نیز حمایت کند.

آرارات میرزویان گفت: ما همچنین با کشورهای هم مرز با اوکراین در سمت غربی – لهستان، اسلواکی، رومانی، مولداوی، مجارستان، مذاکره و توافق کردیم.    دیپلمات‌ها وظیفه دارند تا حد امکان از شهروندان  ارمنستان  که از مرز عبور می‌کنند حمایت کنند تا بازگشت آنها به ارمنستان را سازماندهی کنند .

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=30820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!