1

 فقر معنوی در جوامع مسیحی به خودکشی نوجوانان رسید

  • کد خبر : 50320
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
 فقر معنوی در جوامع مسیحی به خودکشی نوجوانان رسید
رهبر مسیحیان کاتولیک اخیراً از افزایش خودکشی در میان نوجوانان بالأخص در آمریکا ابراز تأسف کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک اخیراً از افزایش خودکشی در میان نوجوانان بالأخص در آمریکا ابراز تأسف کرد. پاپ این امر را ناشی از فقر معنوی در میان جوانان دانست و گفت در جوامعی که فرهنگ آنان همراه با خشونت و جنایت‌های متعدد آمیخته‌شده است، زمینه فقر معنوی و بی‌دینی را در بین اقشار مختلف جامعه رواج می‌دهد.

اظهارات پاپ فرانسیس مربوط به جامعه امروز آمریکا است. خودکشی دومین عامل مرگ‌ومیر در بین نوجوانان آمریکایی 10 تا 14 ساله و جوانان 20 تا 34 ساله اعلام‌شده است. بنا بر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی آمریکا ، 22 درصد از دانش آموزان دبیرستانی در سال 2021 اقدام به خودکشی کرده‌اند.

پاپ فرانسیس در سخنان اخیر خود ، آیین مسیحیت در کشورهای غربی را آشفته خواند و اعتراف کرد نیازهای معنوی خانواده‌های مسیحی بایستی در کنار تغذیه و مسکن و غیره تأمین شود. حقوق و مزایای کارگران اعم از زن و مرد در جوامع مسیحی از تناسب لازم برخوردار نیست.

بی‌اعتنایی به مشکلات معنوی جوانان در میان مسیحیان به‌شدت رواج یافته و آنان بیش از سایر اقشار جامعه در معرض مشکلات و بیماری‌های روحی و روانی قرارگرفته‌اند. صدای جوانان در جوامع مسیحی شنیده نمی‌شود.

این تنها بخشی از معضلات و مشکلاتی بود که پاپ فرانسیس در سخنرانی اخیر خود در مورد فقر معنوی به آن اشاره کرد. امروز مسیحیان به این حقیقت رسیده‌اند که فرهنگی باید در جامعه رواج داشته باشد که زمینه‌های فقر معنوی و بی‌دینی را کاهش داده و زمینه رشد ایمان را برای تمام گروه‌های سنی جامعه ایجاد نماید.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!