1

فرقه ای که 900 نفر را به کام مرگ کشید!

  • کد خبر : 33085
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۷:۴۷
فرقه ای که 900 نفر را به کام مرگ کشید!
یکی از اتفاقاتی که مساله "فرقه" را از حاشیه های بی سروصدای اجتماع به مرکز بحثها منتقل کرد، رویداد تکان دهنده ای بود که در "جیمز تاون"، محل تجمع اعضای "معبد خلق" در ۱۸ نوامبر ۱۹۷۸ افتاد و به مرگ نهصد نفر منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، معبد خلق کلیسایی بود که کشیشی رادیکال به نام جیم جونز، در سان فرانسیسکو تاسیس کرده بود. او سخنرانی های پرشوری علیه سرمایه داری و جنگ افروزی در انریکا می کرد و در نهایت به پیروانش اعلام کرد که “آمریکا دیگر جای زندگی نیست”

جونز با چندصد نفر از پیروانش به منطقه ای جنگلی در کشوری کوچک در کارائیب رفتند و سکونتگاهی احداث کردند و نام جونزتاون را برایش انتخاب کردند.

بعد از مدتی گزارش هایی از شکنجه و زندانی شدن طرفداران او به آمریکا رسید. با درخواست خانواده های مهاجران، سناتور ایالت کالیفرنیا همراه با گروهی خبرنگار سفری غیررسمی به آنجا انجام داد تا وضعیت زندگی در بهشت جونز را از نزدیک بررسی کند.

بعد از چند روز اقامت زمانی که سناتور به سمت باند فرودگاهی میرفتند، جونز بدلیل نگرانی از تبعات حقوقی و رسانه ای، دستور قتل سناتور و همراهانش را داد.

چند ساعت بعد جونز تمام ساکنان معبد را به سرسرای اصلی سکونتگاه فراخواند. سخنرانی پرشوری درباره فرارسیدن “لحظه رهایی نهایی” انجام داد و اینکه باید همه اعضای معبد دست به خودکشی انقلابی بزنند.

خودکشی قرار بود با محلول سیانوری انجام شود که اعضا باید آن را از طریق سرنگ در دهانشان می ریختند.

اولین داوطلب زنی بود که با نوزادی که در بغل داشت جلو آمد. ابتدا محلول را دهان نوزاد ریخت و سپس خودش زهر خورد.

اعضا یکی یکی جلو آمدند و محلول را در دهانشان ریختند. بعد از چند دقیقه زهر روی اولین نفر اثر کرد و صدای ضجه بچه‌ها و ناله های دردناک به گوش رسید. جونز مدام تکرار میکرد که از این فریادها نترسید…
تعدادی از اعضا تردید کردند اما بزور مسموم شدند و وقتی کار به پایان رسید نهصد جسد بر روی زمین بود. ۳۰۴ نفر از آنها کودک بودند.

فرقه های خطرناک معمولا در چند خصیصه مشترک اند، از جمله اینکه در همه آنها به انحای مختلف با انتقاد و تردید درباره حرف ها و تصمیمات رهبران مخالفت می شود و از اعضا میخواهند تا اطاعتی بی چون و چرا از خودشان نشان بدهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!