0

چین با اقدامات تازه ضد دینی جامعه مسیحیان را ریشه‌کن می‌کند

  • کد خبر : 54621
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۳۷
دولت مرکزی چین در راستای سیاست های چینی سازی ادیان و اعمال برخی قوانین سرکوب گرایانه ضد دینی علیه کلیساها سعی دارد جامعه مسیحیان را ریشه‌کن کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یک‌نهاد مسیحی بین فرقه‌ای موسوم به “Release Internationa(RI)” که درزمینهٔ کمک به مسیحیان مورد آزار و اذیت قرارگرفته در سراسر دنیا فعالیت می‌کند و در بیش از بیست‌وپنج کشور دنیا با کلیساهای محلی همکاری دارد اعلام کرد اقدامات هفته گذشته دولت چین فعالیت‌های مسیحیان در این کشور را به‌شدت محدود می‌کند.

نهاد مسیحی یادشده در ارزیابی سالانه خود چین را در لیست بیست کشور دنیا با سخت‌ترین شکنجه‌ها علیه مسیحیان چین، قرار داده است.

بر اساس اعلام نهاد فوق، اقدامات تازه‌ای که دولت چین اعمال کرده فعالیت‌های مذهبی را به‌شدت محدود و نصب نشانه‌های دینی در مکان‌های بیرونی را ممنوع می‌کند.

“ممنوعیت استفاده از نام فرق دینی برای مراکز دینی و اجبار کلیساها، افراد و رهبران دینی به حمایت از حزب کمونیست” از دیگر مواردی ست که در قوانین ضد دینی تازه چین مورد تأکید قرار گرفت است.

“رائول رابینسون”، مدیر اجرایی نهاد مسیحی “ریلیز اینترنشنال” گفت قوانین سرکوبگرایانه تازه چین حضور ملموس جامعه مسیحیت در این کشور را ریشه‌کن می‌کند.

این در حالی ست که سال گذشته نیز انتشار محتویات دینی(مسیحیان انجیلی) در شبکه‌های مجازی بدون اجازه حزب کمونیست ممنوع شده بود.

بر اساس قوانین حکومتی در چین تنها پنج دین “مسیحیت پروتستان، مسیحیت کاتولیک، بودائی، اسلام و دائوئیسم” اجازه کسب مجوز ویژه و فعالیت در این کشور رادارند.

بر اساس این قوانین، کلیساهای محلی در چین نیز حق انتشار و اشتراک‌گذاری محتویات دینی را ندارند. کلیساها همچنین مجاز به استفاده از واژه “حضرت عیسی” در بزرگ‌ترین پلتفرم پیام‌رسانی اجتماعی در چین نمی‌باشند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54621

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!