5

دفاع مجدد رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه از جنگ‌افروزی دولت

  • کد خبر : 33858
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
دفاع مجدد رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه از جنگ‌افروزی دولت
پاتریارک کریل ، مردم روسیه را به اتحاد با دولت برای شکست دشمنان فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «پاتریارک کریل»، رهبر کلیسای ارتدوکس روسیه، از مردم این کشور خواست در شرایط سخت کنونی حول محور دولت متحد شوند.

بالاترین مقام کلیسای ارتدوکس روسیه که یکی از متحدان جدی کاخ کرملین به شمار می‌رود، خطاب به پیروان این کلیسا گفت: «در این شرایط دشوار میهن باید، به‌ویژه حول محور قدرت متحد شویم و به رهبران برای اجرای وظایفشان کمک کنیم. باید تا پای جان برای حمایت از دولت آماده باشیم.»

کریل که در مراسم عشای ربانی یکشنبه پیش از عیدقیام موعظه می‌کرد، گفت: با همین فداکاری‌ها یک سرباز واقعی نمایان می‌شود و می‌تواند دشمنان داخلی و خارجی را شکست دهد.

این اظهارات کریل، مکمل گفته‌های جنجالی قبلی‌اش است که حمله به اوکراین را بخشی از جنگ برای مقابله با گناه و دولت‌های شیطانی (اهریمنی) خوانده بود.

دفاع رهبر کلیسای ارتدوکس از پوتین در حالی‌است که بة‌تازگی، نامة‌ای از سوی چندین مقام کلیسایی روس با مضمون خاتمه دادن به جنگ منتشر شد و اکنون به نظر می‌رسد اختلاف میان رهبر متحد دولت با رده‌های پایین کلیسا جدی شده‌. کلیسای ارتدوکس روسیه، نقش و جایگاه مهمی در راهبردهای سیاسی روسیه دارد و از زمان روی کار آمدن پوتین، متحد و همراه وی بوده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!