3

حوزه علمیه باید پرچمدار گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت باشد

  • کد خبر : 858
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۰۴
حوزه علمیه باید پرچمدار گفت‌وگوی بین اسلام و مسیحیت باشد

معاون امور بين ‏الملل حوزه‌های علمیه گفت: از آنجایی که حوزه علمیه قم به عنوان پرچمدار تبلیغ دین و مکتب اهل بیت(ع) است باید پرچمدار میان گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت باشد.

به گزارش مفاز؛ حجت الااسلام محمد حسن زمانی شامگاه شنبه در همایش «نقش ادیان الهی در تحقق صلح و عدالت» که با حضور علما، روحانیون و شخصیت‌هایی چون کاردینال تورکسون، رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان و آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به تاریخچه برنامه آینده گفت‌وگوی اسلام و مسیحت، اظهار داشت: اکثریت جامعه بشری را این دو دین آسمانی هدایت می‌کند لذا همکاری بین این دو دین می‌تواند سرنوشت آینده کره زمین را رقم بزند.

وی گفت: از آنجایی که حوزه علمیه قم به عنوان پرچمدار تبلیغ دین و مکتب اهل بیت(ع) است باید پرچمدار میان گفت و گوی اسلام و مسیحیت نیز باشد.

معاون امور بين ‏الملل حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید پرچمدار این تکلیف شرعی باشد، افزود: اکنون این حرکت را با حمایت‌های آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه و نیز آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه و برخی دیگر از علما آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: مرکز گفت‌وگوی ادیان دهمین همایش گفت‌وگوی بین اسلام و واتیکان را برگزار کرده ولی حضور حوزه علمیه در آن کمرنگ بوده است که قرار شد حوزه نقش جدی و پررنگی را ایفا نماید.

حجت الاسلام زمانی، دیدار سفیر واتیکان در ایران و حضور در حوزه علمیه قم، بازدید از سفارت واتیکان در تهران، اعزام سه روحانی فاضل از حوزه علمیه قم برای سخنرانی در دانشگاه‌های واتیکان و سفر کاردینال ترکسون رئیس شورای پاپی صلح و عدالت واتیکان را از اقدامات صورت گرفته برای تقویت ارتباط حوزه علمیه و واتیکان دانست.

وی ادامه داد:‌ در گام‌های بعدی حدود ۱۵ مورد انواع همکاری را برنامه‌ریزی کرده و بنا شده است تا دو گروه از علمای طرفین مسئول تنظیم این برنامه‌ها شوند.

بهبود مواضع واتیکان در مورد اسلام

معاون امور بين‏ الملل حوزه‌های علمیه از مواضع مثبت مسئولان واتیکان نسبت به اسلام خبر داد و گفت: مواضع آن‌ها نسبت به دین اسلام بهبود یافته و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت بوجود آمده استفاده کرده و همکاری‌های بیشتری را داشته باشیم.

وی تصریح کرد:‌ پیشنهاد می‌کنم در رابطه با آموزه‌های عدالت در اسلام علاوه بر قرآن، مراجعه به نهج البلاغه و آموزه‌های امام علی(ع) را در دستور کار خود قرار دهید.

مهر

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=858

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!