2
معرفی کتاب؛

حقیقت محمدیه و عیسی مسیح

  • کد خبر : 19863
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
حقیقت محمدیه و عیسی مسیح
از آنجا که نصوص عرفان نظری اغلب با ثقل و سنگینی همراه است نویسنده با توضیحاتی کافی توانسته این مشکل را برای خواننده رفع کند و از این رو جامعه مخاطب وسیع تری را در برگیرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کتاب حقیقت محمدیه و عیسی مسیح، نوشته امداد توران است که توسط انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است. در این کتاب، ابتدا مقام عرفانی رسول الله صلی الله علیه و آله با تکیه بر اندیشه های ابن عربی واکاوی شده و پس از آن، جایگاه حضرت عیسی علیه السلام از منظر اکهارت تبیین گشته است.

از امتیازهای مهم اثر مذکور این است که اندیشه های عرفانی ابن عربی و اکهارت را به شیوه ای تطبیقی بررسی کرده و خواننده با ابعاد مختلف عرفانی آشنا می گردد. از آنجا که نصوص عرفان نظری اغلب با ثقل و سنگینی همراه است نویسنده با توضیحاتی کافی توانسته این مشکل را برای خواننده رفع کند و از این رو جامعه مخاطب وسیع تری را در برگیرد.

در بخشی از کتاب حقیقت محمدیه و عیسی مسیح آمده: ابن عربی عالم را موجود زنده ای می داند که انسان کامل، روح آن است. کل عالم بدون انسان کامل جسمی است که روح ندارد. خداوند انسان را خلق کرد تا روح عالم باشد. همان طور که روح انسان مدبر بدن است و در آن تصرف می کند، روح عالم یعنی انسان کامل نیز جسم عالم را تدبیر و در آن تصور می کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=19863

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!