1
رئیس بخش روابط خارجی کلیسای ارتدوکس مسکو:

«توهین به مقدسات» در نشست آتی گفت‌وگوهای دینی ایران و روسیه بررسی شود

  • کد خبر : 53619
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۰۷
«توهین به مقدسات» در نشست آتی گفت‌وگوهای دینی ایران و روسیه بررسی شود
رئیس بخش روابط خارجی کلیسای ارتدوکس مسکو پیشنهاد داد: توهین به مقدسات و احساسات مربوط به ادیان به عنوان یکی از موضوعات در نشست سال آتی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس بین ایران و روسیه در تهران لحاظ شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، متروپولیتن ولوکولامسکی، رئیس بخش روابط خارجی کلیسای ارتدوکس مسکو در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس سارمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نوشته است: از طرف عالیجناب کریل اسقف اعظم مسکو و تمام روسیه، از شما به خاطر ارسال بیانیه حضرت آیت‌الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای در رابطه با هتک حرمت به کتاب مقدس مسلمانان، قرآن همچنین برای نظرات و پیشنهادات جناب‌عالی در این مورد تشکر می‌کنم.

کلیسای ارتدکس روسیه قاطعانه هرگونه بی‌احترامی را به ادیان و مقدسات با هر نیتی باشد، محکوم می‌کند.

بدیهی است که اعمال هتک حرمت به قرآن با هدف تفرقه و شکاف بین جوامع و برخورد فرهنگ‌ها و تمدن‌ها انجام می‌شود و با حمایت مقامات دولتی سازماندهی شده است که حق صدها میلیون مؤمن را برای ادای فرایض دینی خود تهدید مورد تهدید قرار می‌دهد.

پاتریارک مسکو ابتکار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران برای تدوین و انتشار سندی برای جلوگیری از طراحی چنین بی‌قانونی و تعرض به مقدسات افراد معتقد به دین و محافظت آنان از شر این اقدامات در سراسر جهان را درک می‌کند. در عین حال، معتقدیم که چنین اسنادی نیاز به مطالعه دقیق کارشناسی دارد و ما آماده انجام چنین اقدامات مشترکی هستیم.

رئیس بخش روابط خارجی کلیسای ارتدوکس مسکو  در بخش پایانی این نامه اظهار داشته است: پیشنهاد می‌کنم توهین به مقدسات و احساسات مربوط به ادیان به عنوان یکی از موضوعات در نشست سال آتی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس بین ایران و روسیه در تهران لحاظ شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!