2

توافق روسیه و واتیکان برای افزایش همکاری در نهادهای بین‌المللی

  • کد خبر : 23673
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۱۱
توافق روسیه و واتیکان برای افزایش همکاری در نهادهای بین‌المللی
وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگو با پل ریچارد گالاگر، وزیر خارجه واتیکان گفت، مسکو و واتیکان برای تقویت همکاری‌های دوجانبه در آژانس‌های بین‌المللی و اروپایی به منظور حمایت از مسیحیان، به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، وزرای خارجه روسیه و واتیکان در جریان گفتگوهای خود به طور خاص بر منطقه خاورمیانه به ویژه تحولات سوریه، لیبی و عراق تمرکز کردند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: همچنین از منظر وضعیتی که جوامع مسیحی در این کشورها دارند، ما توافق کرده‌ایم همکاری‌ها را در این زمینه – حمایت از مسیحیان – در سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا و شورای اروپا تقویت کنیم.وی گفت که روسیه از تلاش‌های واتیکان با هدف “تقویت ثبات بین‌المللی، حل و فصل مسالمت‌آمیز شرایط درگیری و توسعه گفت‌وگوی بین کلیساها” استقبال می‌کند.

لاوروف گفت: ما در مورد نیاز به حفاظت از نهاد خانواده، هم‌نظر هستیم؛ ما توافق کردیم که تلاش‌ها را در سکوهای بین‌المللی برای دفاع از ارزش‌های معنوی و اخلاقی پایدار مسیحی، هماهنگ کنیم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با بیان اینکه مسکو “علاقه‌مند به تقویت بیشتر ارتباطات علمی و دانشگاهی” با واتیکان است، افزود: برنامه‌ریزی برای امضای توافق‌نامه در مورد به رسمیت شناختن متقابل تحصیلات، صلاحیت‌ها و مدارک‌ تحصیلی در نظر گرفته شده است تا این امر را تسهیل کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=23673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!