4

تصویر پاپ با پرچم همجنس‌گرایان ساخته هوش مصنوعی است!

  • کد خبر : 50384
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
تصویر پاپ با پرچم همجنس‌گرایان ساخته هوش مصنوعی است!
اگرچه پاپ پیشتر از قوانینی که نگاه جرم‌انگارانه به همجنس‌گرایی دارند انتقاد کرده اما تصویر منتشر شده ساختگی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، تصویری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک، پرچم رنگین‌کمانی همجنس‌گرایان را بر دوش خود انداخته است.

اگرچه پاپ فرانسیس پیشتر از قوانینی که نگاه جرم‌انگارانه به همجنس‌گرایی دارند انتقاد کرده و آنها را «غیر عادلانه» دانسته است، اما با این حال، تصویر منتشر شده ساختگی است و با هوش مصنوعی تولید شده است.

متخصصان هوش مصنوعی بارها نشان داده‌اند که تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی، حاوی نقص‌هایی که آنها را از تصاویر واقعی متمایز می‌کنند.

تصویر تولید شده با هوش مصنوعی، صلیب پاپ فرانسیس را به صورت مخدوش نمایش می‌دهد.

در این تصویر جنجالی از پاپ نیز می‌توان دید که صلیب به شکل تحریف‌شده‌ای نمایش داده شده و تصویر «شبان خوب» که نماد حضرت عیسی(ع) در نزد مسیحیان است، در صلیب یافت نمی‌شود.

تصویر واقعی صلیب پاپ فرانسیس که نماد «شبان خوب» را به نمایش می‌گذارد.

از این گذشته، اکانتی با عنوان «Gay Forest» در فیسبوک و توییتر این تصویر پاپ را  در 3 آوریل 2023 (۱۴ فروردین ۱۴۰۲) به همراه چند عکس مشابه دیگر از پاپ با هشتگ‌های #midjourne و #midjourneyv5 به اشتراک گذاشته که اشاره‌ای به نام برنامه‌ای با همین نام برای ایجاد تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی است.

همچنین وب‌سایت «bufale» تصویر منتشر شده از به همراه پرچم همجنس‌گرایان را مورد بررسی قرار داده و نتیجه گرفته است که این تصویر توسط هوش مصنوعی ساخته شده است. این وب‌سایت از نمایش مخدوش و نادرست انگشتان دست‌ها چنین نتیجه‌ای گرفته است. پایگاه «Fast Check CL» نیز به همین خطا یعنی عدم دقت در کشیدن انگشتان دست اشاره کرده است.

گفتنی است پاپ فرانسیس یکی از سوژه‌های همیشگی افرادی بوده است که تلاش دارند با هوش مصنوعی ایده‌های موجود در ذهن خود را بازنمایی کنند. این نخستین بار نیست که تصویری از پاپ که با هوش مصنوعی ساخته شده است، باورپذیر نموده و به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شده است.

چندی پیش تصویری از پاپ با کاپشن پف‌پفی سفید چنان به گستردگی در میان مردم منتشر شد که بسیاری از پایگاه‌های معتبر اطلاع‌رسانی را بر آن داشت تا با ذکر جزئیات کامل نشان دهند که این تصویر ساختگی است.

باور کردن سریع و انتشار گسترده این تصویر و موارد متعدد دیگر از این دست بسیاری از کارشناسان حوزه فناوری را به این نتیجه رسانده که هنوز مردم برای هوش مصنوعی آماده نیستند و ممکن است این فناوری به راحتی ابزار سودجویی برخی افراد قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!