1

تبیین دیدگاه‌های مذهبی «شی» برای روحانیون هنگ‌کنگ از سوی اسقف‌ها و کشیشان چینی

  • کد خبر : 37177
  • ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
تبیین دیدگاه‌های مذهبی «شی» برای روحانیون هنگ‌کنگ از سوی اسقف‌ها و کشیشان چینی
اسقف‌ها و رهبران مذهبی چین در نشستی بی‌سابقه که توسط دفتر نمایندگی چین در این هنگ کنگ برگزار شد، دیدگاه‌های رئیس‌جمهور شی جین پینگ درباره دین با «ویژگی‌های چینی» را برای روحانیون ارشد کاتولیک هنگ‌کنگ توضیح دادند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، روحانیونی که در نشست 31 اکتبر شرکت داشتند یا از آن اطلاع داشتند، آن را قاطعانه‌ترین اقدام پکن در تلاش‌هایش برای تأثیرگذاری بر اسقف‌نشین هنگ‌کنگ توصیف کردند که پاسخگوی واتیکان بوده و شامل برخی از رهبران عالی‌رتبه است که از دیرباز مدافع دموکراسی و حقوق بشر در منطقه نیمه‌مختار هنگ کنگ بوده‌اند.

روحانیون گفتند در حالی که رهبران کاتولیک هنگ‌کنگ در گذشته با همتایان خود در چین دیدار داشته‌اند، این اولین بار بود که دو طرف به طور رسمی ملاقات می‌کردند.

دو تن از روحانیون گفتند، سخنرانان چینی بدون اشاره به رئیس جمهور شی یا صدور هیچ دستورالعمل یا بیانیه‌ای، توضیح دادند که چگونه سیاست “چینی‌سازی (sinicization)” شی با سیاست‌های بلندمدت فرهنگ‌سازی واتیکان (تطبیق مسیحیت در فرهنگ‌های سنتی و غیر مسیحی) همسو است.

شی یکی از طرفداران اصلی چینی‌سازی بوده است و سیاست‌هایی را برای تغذیه مذاهب با آنچه که وی «ویژگی‌های چینی» می‌نامد، در پیش گرفته است؛ این شامل پیوند نزدیکتر ادیان با فرهنگ چینی، میهن‌پرستی و اهداف دولت و حزب کمونیست حاکم برای دستیابی به «رویای چینی» شی است.

در اوایل ماه جاری، شی در کنفرانسی در پکن که در گزارش‌های رسمی به عنوان نشست کاری ملی در مورد امور مذهبی توصیف شد، گفت که همه ادیان در چین باید حزب کمونیست را بپذیرند و یکی از سیاست‌های دیرینه او را گسترش دهند.

شی جین پینگ گفت: «(ما) باید جهت‌گیری اساسی حزب را در فعالیت‌های دینی حفظ کنیم، ما باید مسیر کشورمان را برای چینی‌سازی دین ادامه دهیم، ما باید تعداد زیادی از مؤمنان مذهبی را در نظر بگیریم و آنها را حول حزب و دولت متحد کنیم.»

مقامات واتیکان می‌گویند، توافقی که بین چین و واتیکان در سال 2018 برای کاهش تنش‌های طولانی‌مدت با دادن حق اظهار نظر قابل توجه به دولت چین در انتصاب اسقف‌ها صورت گرفت، در مورد هنگ‌کنگ صدق نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!