3
واکنش کلیسای پروتستانی آلمان به معنویت‌های نوظهور؛

تاکید بر مواجهه مدافعانه

  • کد خبر : 45013
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
تاکید بر مواجهه مدافعانه
در این کلیسا بیشتر بر مواجهه مدافعانه تأکید می‌شود، یعنی از ایمان مسیحی بر مبنای اصول دینی دفاع می‌کند و اگر در جایی آموزه‌ها زیر سؤال می‌رود، تلاش می‌کنند پاسخ بدهند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دفاعیه‌های مکاشفه‌ای، دیالوگی و سنتی سه نوع دفاعیه‌های این کلیسا است؛ دفاعیه سنتی بر مبنای دفاع از ایمان رسمی کتاب_مقدس و مسیحیت است و این مسئله بیشتر در کلیسای لوتری صورت می‌گیرد؛ در مکاشفه عمدتاً بر مباحث آخرالزمانی تأکید می‌شود؛ دفاعیه‌های دیالوگی هم تأکید دارند تا مرزهای مسیحیت با سایر ادیان روشن شود و از سوی دیگر تلاش می‌کنند با سعه صدر و رویکرد همگرایانه وارد دیالوگ شوند و نه بترسند و نه زیاد امیدوار باشند.

کشیش فردریک، از جمله کسانی است که تعابیر تندی مانند دین ویرانگر درباره جنبش‌های جدید و حتی صریحاً در برابر آنها موضع‌گیری دارد و معتقد است آنها فریبکاری می‌کنند و با شگردهایی مانند سحر و جادو می‌خواهند افراد را به خود جذب و جلب کنند. وی از تعبیر شست و شوی روحی به عنوان یکی از روش‌ها استفاده کرده و معتقد است که تلقین در این افراد باعث جلب آنها به این گروه‌هاست. همچنین این معنویت‌ها با تمرکز بر مباحث جنسی جوانان را جذب می‌کنند. از دید وی، تلقین باعث پیروی بی چون و چرا از رهبر فرقه معنوی می‌شود.

وی در مقابله با این جنبش‌ها کمپین والدین را ایجاد می‌کند و در حقیقت برای والدین نگران برخورد شبانی دارد، به آنها اطلاعات می‌رساند و به دغدغه‌های آنها توجه دارد و رمز موفقیت او هم همین است ضمن اینکه از زبان ساده و مفاهیم آسان استفاده می‌کند و نه پیچیده. البته وی مداخله پلیس را نمی‌پسندد، اما نوعی مقابله با این گروه‌ها را قبول دارد و به خصوص بر پیشگیری تأکید زیادی دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!