3

بحران اقتصادی، کلیساهای اروپا را تعطیل کرد

  • کد خبر : 46307
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
بحران اقتصادی، کلیساهای اروپا را تعطیل کرد
اماکن کلیسایی در مناطق کم‌درآمد و پرجمعیت اروپا همچنان تعطیل بوده و بازگشایی آن به خاطر عدم تأمین هزینه نگهداری آن، غیرممکن شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اگر بخواهیم یکی از مصادیق بحران‌های اقتصادی در جوامع غربی را مشاهده کنیم می‌توانیم به وضعیت آشفته کلیساهای اروپا توجه کرد. بعد از کاهش نسبی شیوع ویروس کرونا و رفع محدودیت برگزاری جلسات کلیسایی، همچنان بسیاری از کلیساهای اروپا به دلیل مشکلات اقتصادی بسته است.

به نقل از یکی از سایت‌های [سراچه] خبری مسیحیان، اماکن کلیسایی در مناطق کم‌درآمد و پرجمعیت اروپا همچنان تعطیل بوده و بازگشایی آن به خاطر عدم تأمین هزینه نگهداری آن، غیرممکن شده است.

روسای کلیسا به مقامات دولتی دائماً هشدار می‌دهند که به فکر اماکن کلیسایی بسته‌شده باشند و هرروز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. بی‌اعتنایی دولت‌ها به این مسئله، باعث شده است مسیحیان هم تمایلی برای بازگشایی و برگزاری مراسم کلیسایی نداشته باشند.

پژوهشگران مسیحی در تحقیقات خود اعلام کرده‌اند اگر این روند تعطیلی اماکن کلیسایی در 10 سال آینده ادامه پیدا کند، با ترک جوامع مسیحی از کلیسا مواجه خواهیم بود. صرفاً بازگشایی اماکن کلیسایی بزرگ در شهرهای مهم اروپا، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جوامع مسیحی باشد.

اخیراً، برخی از مسیحیان خواستار شفافیت مالی و ارائه صورت هزینه‌های مربوط به کلیساهای بزرگ و مشهور شده‌اند و از اسقف‌ها و کشیشان کلیسا درخواست کرده‌اند که بخشی از هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهند و کمتر از بودجه مالی کلیسا استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!