3
جورج صلیبا:

ایران پرچمدار گفت‌و‌گوی ادیان توحیدی است

  • کد خبر : 25603
  • ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
ایران پرچمدار گفت‌و‌گوی ادیان توحیدی است
جورج صلیبا، کاردینال ارتودکس مارتافیلیوس منطقه جبل لبنان و طرابلس گفت: ایران با حمایت از مستضعفان و رفتار صمیمانه با پیروان ادیان توحیدی، الگوی مطلوبی از ظلم ستیزی و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان توحیدی ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، همزمان با آغاز سال نو ميلادي جورج صلیبا، کاردینال ارتودکس مارتافیلیوس منطقه جبل لبنان و طرابلس، با حضور در محل رایزنی فرهنگی در بیروت، با عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار كه سيد محمد رضا مرتضوي وابسته فرهنگي و ديگر اعضاي رايزني حضور داشتند، دو طرف درباره مسائل فرهنگی و گفتگوی ادیان توحیدی به بحث و گفت‌وگو پرداخته و بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ها با رویکرد تقویت فرهنگ گفتگو و ضرورت انسجام و با هدف خنثی سازی توطئه های دشمنان ملتهای منطقه تأكید کردند.

جورج صلیبا ضمن قدردانی از اقدامات رایزنی فرهنگی ایران در عرصه فرهنگی، مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مستعضعفین جهان را ستود و گفت:  ایران همواره حامی مستضعفان در برابر سلطله گران و در رأس آنها ایالات متحده امریکا بوده است.

او افزود: ایران با حمایت از مستضعفان و رفتار صمیمانه با پیروان ادیان توحیدی، الگوی مطلوبی از ظلم ستیزی و همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان توحیدی ارائه کرده است.

صلیبا در ادامه بر ضرورت فعالیت های تاثیرگذار بر تعمیق و گسترش روابط فرهنگی میان مسیحیان و مسلمان در تمامی زمینه های فرهنگی، فکری و دینی تاکید کرد.

کاردینال ارتودکس مارتافیلیوس منطقه جبل لبنان و طرابلس افزود: توسعه روابط میان پیروان ادیان و مذاهب مختلف، نقش مهمی در احیای فرهنگ گفتگوی هدفمند و سازنده در جوامع ایفا می کند.

در ادامه، عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان با خوش آمدگویی و تبریک سال نوی مسیحی به جورج صلیبا گفت: ایران از ملت های آزده در برابر اﺳﺘﺜﻤﺎرﮔﺮان و اﺳﺘﻌﻤﺎرﮔﺮان حمایت می کند و به دنبال ایجاد همبستگی و همدلی بین پیروان ادیان توحیدی است.

خامه یار افزود: خنثی سازی تهدیدات و توطئه های استعمار نو یکی از سیاست های ثابت ایران است، بنابراین ایران پیروان ادیان آسمانی را به برادری دعوت می کند و با هر گونه عامل تفرقه افکنی میان ملت های منطقه مبارزه می کند.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان آمادگی رایزنی فرهنگی خود را برای راه اندازی یک طرح فرهنگی جامع و مشترک شامل تفاهم نامه های فکری و اجتماعی در تحکیم و تعمیق روزافزون روابط و مناسبات اسلامی مسیحی اعلام کرد.

خامه یار همچنین اعلام کرد: این رایزنی آمادگی دارد آثاری که جورج صلیبا در ارتباط با سیره اهل بیت (ع) طی دهه های مختلف تالیف کرده است را در یک کتاب گردآوری و منتشر کند.

در پایان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به رسم یادبود، یکی از قدیمی ترین نسخه های خطی عهد جدید بشیطتا ( به زبان سریانی) را به جورج صلیبا اهدا کرد. صلیبا نیز چند جلد کتاب از آثار خود را به خامه یار اهدا کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=25603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!