2

اعتراض کلیساهای بیت‌المقدس به تخریب مقبره مسیحیان از سوی صهیونیست‌ها

  • کد خبر : 44006
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱:۴۵
اعتراض کلیساهای بیت‌المقدس به تخریب مقبره مسیحیان از سوی صهیونیست‌ها
مقامات مسیحی و رؤسای کلیساهای بیت المقدس خواستار شناسایی و محاکمه صهیونیست‌های افراطی عامل تخریب قبرستان پروتستان‌های این شهر شدند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، کشیش‌ها و رؤسای کلیساها در بیت‌المقدس حمله دو شهرک‌نشین اسرائیلی به سنگ قبرهای داخل گورستان پروتستان‌ها در جشن سال نو را محکوم کردند.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما، کشیش‌ها و رؤسای کلیساهای بیت‌المقدس، از هتک حرمت وحشیانه بیش از ۳۰ سنگ قبر در قبرستان پروتستان‌ها در کوه صهیون در نیو عمیقاً ناراحت هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: دوربین‌های امنیتی دو مرد جوان را نشان می‌دهند که کیپا (کلاهی که یهودیان مذهبی بر سر می‌گذارند) بر سر دارند و سنگ حکاکی‌شده دومین اسقف پروتستان بیت المقدس و بسیاری از صلیب‌های سنگی و سنگ قبرها را با سوء قصد شکستند.

بر اساس این بیانیه، این اقدامات نشان می‌دهد که عاملان آنها آشکارا با انگیزه تعصب مذهبی و نفرت از مسیحیان دست به این اقدام زده‌اند و تأکید می‌کند که این اولین اقدام جنایتکارانه در نوع خود در شهر بیت‌المقدس نیست.

کشیش‌ها و روسای کلیساها در بیانیه خود از مقامات ذیربط خواستند تا مجرمین این جنایات را تحت تعقیب قرار دهند و آنها را دستگیر و محاکمه کنند.

روز چهارشنبه کنسولگری بریتانیا در بیت‌المقدس تخریب ده‌ها قبر در گورستان پروتستان‌ها را محکوم کرد، این حمله در داخل و خارج فلسطین نیز محکوم شد، در حالی که پلیس اسرائیل روز سه شنبه از آغاز تحقیقات درباره این پرونده خبر داد.

چندین سال است که افراط‌گرایان اسرائیلی در چارچوب گروه‌های موسوم به «پرداخت بها» با هدف تضعیف فلسطینی‌ها به اماکن مذهبی اسلامی و مسیحی و اموال فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس شرقی، کرانه باختری و شهرها و شهرک‌های سرزمین‌های اشغالی حمله می‌کنند.

در ماه‌های اخیر مسیحیان فلسطین به تخریب اموال و اماکن و اشغال بناهای خود به دست صهیونیست‌ها اعتراض کرده‌اند. در سال‌های اخیر رژیم صهیونیستی همچنین بارها مانع از انجام جشن‌های سال نو میلادی در برخی مناطق کرانه باختری و بیت‌المقدس شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!