3

اسقف اعظم ادمونتون: عذرخواهی پاپ فرانسیس گام اول است

  • کد خبر : 33624
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
اسقف اعظم ادمونتون: عذرخواهی پاپ فرانسیس گام اول است
اسقف اعظم ادمونتون گفت که عذرخواهی پاپ فرانسیس تنها اولین قدم در راه ترمیم رخدادهای صورت گرفته در این مدارس است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ریچارد اسمیت، اسقف اعظم ادمونتون گفت که عذرخواهی پاپ فرانسیس به خاطر نقشی که کلیسای کاتولیک روم در سیستم مدارس شبانه روزی ایفا کرد، تنها اولین قدم در راه ترمیم رخدادهای صورت گرفته در این مدارس است.

وی که عضوی از هیئتی به واتیکان شامل چندین رهبر بومی است، می‌گوید این عذرخواهی یک نقطه عطف و تاریخی و بخشی از سکوی پرشی برای آشتی بود.

گروه‌های بومی درگیر در این هیئت همچنین از کلیسا درخواست غرامت، بازگرداندن آثار باستانی و به اشتراک گذاشتن هرگونه اسناد مربوط به مدارس مسکونی کردند.

اسمیت با بیان اینکه پاپ فرانسیس می‌خواهد عذرخواهی خود را در خاک کانادا تکرار کند اظهار داشت: اگرچه پاپ اعلام کرده است که قصد دارد سفر به کانادا را دارد اما تا زمانی که واتیکان این سفر را اعلام نکند، رسمی نخواهد بود.

اسقف اعظم ادمونتون اظهار داشت که پاپ فرانسیس به اسقف‌ها تاکید کرده که عذرخواهی باید با اقدامات مشخص، به‌ویژه در سطح محلی پیگیری شود. بومیان در سراسر کشور متمایز هستند و خودمختار هستند. ما باید واقعا مراقب باشیم، برای جلوگیری از تداوم ذهنیت استعماری، که به موجب آن به آن‌ها می گوییم:

مشکلات شما در اینجا هستند، ما می‌دانیم که چگونه آن را برطرف کنیم و در اینجا ما برای شما انجام خواهیم داد.

گفتنی است سفر آتی پاپ پاسخی به رهبران قبایل بومی کانادا و بابت آنچه مدارس مذهبی شبانه روزی با هدف همانند کردن کودکان بومی کانادا با جامعه سفید پوست مسیحی مهاجر در حق کودکان روا داشته‌اند، در خاک کانادا خواهد بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33624

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!