2

احتمال دیدار «پاپ» با «ترامپ»

  • کد خبر : 321
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
احتمال دیدار «پاپ» با «ترامپ»

در جریان سفر ترامپ به خاورمیانه، دیدار با رهبر کاتولیک های جهان در دستور کار وی قرار گرفت.

پاپ فرانسیس از منتقدان سیاست های دونالد ترامپ بوده؛ این درحالی است که در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا نیز دو طرف انتقادهایی را علیه دیگری مطرح کرده بودند.اکنون هم جامعه مسیحیان و هم دیگر سیاستمداران در انتظار این دیدار بوده تا نتیجه این نشست و منتقدان آن رسانه ای شود.

ناگفته نماند که پاپ فرانسیس از منتقدان سیاست‌های ترامپ به‌شمار می‌رود و با سیاست های افراط گرایانه رئیس جمهور آمریکا برخوردی منتقدانه داشته است.

مهمترین دلیل مخالفت پاپ با ترامپ در خصوص مواردی است شامل در پیش گرفتن سیاست‌های سخت‌گیرانه علیه مهاجران و ساختن دیوار در مرز مکزیک، وی در این زمینه چنین گفته بود:
“کـسی که به ساختن دیوار فکر می‌کند «مسیحی نیست».”

در پاسخ رئیس جمهور آمریکا نیز، این سخنان را «شرم‌آور» خطاب کرده و گفته بود «اگر داعش به واتیکان حمله کند… مطمئن باشید پاپ آرزو می‌کند که ترامپ رئیس‌جمهور می‌شد».

هر دو طرف دیدگاه‌های مخالفی در مورد موضوع تغییرات اقلیمی مطرح کرده‌اند. واتیکان در عین حال از گفته‌های پیشین رئیس جمهور آمریکا در مورد اسلام و مسلمانان انتقاد کرده بود.پاپ فرانسیس هفته پیش گفته بود او با ترامپ «بی‌ریا» صحبت خواهد کرد، اما نمی‌خواهد تا زمانی که سخنان او را از زبان خودش نشنیده، قضاوتی بکند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!