1

اتحاد کلیساهای انگلستان برای کمک به پناهجویان افغان

  • کد خبر : 21111
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶
اتحاد کلیساهای انگلستان برای کمک به پناهجویان افغان
بیش از ۱۰۰ کلیسا از سراسر انگلستان برای کمک به پناهجویان افغان در این کشور متحد شده اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بیش از صد سازمان خیریه مسیحی و کلیسا در سراسر انگلستان برای کمک به اسکان مجدد و تامین نیازهای اولیه پناهجویان افغانستانی که به این کشور وارد می شوند، اعلام آمادگی کرده اند.

به نوشته پریمیر، دکتر کریش کاندیا رهبر این پروژه «خوش آمدگویی» به پناهجویان که موسس یک سازمان خیریه نیز میباشد در اینباره گفت که تا کنون ۱۰۰ کلیسا برای همکاری با آنان اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: مشارکت و پیش قدم شدن کلیساهای انگلستان برای خدمات رسانی به پناهجویان افغان بسیار شگفت انگیز است.

دکتر کاندیا توضیح داد: ما با همکاری کلیساها، هتل‌هایی را برای اسکان موقت در اختیار پناهجویان قرار خواهیم داد. پناهجویانی که به اینجا آمده اند در شرایط بحرانی کشورشان را ترک کرده اند و نیاز به لباس مناسب دارند زیرا اینجا در تابستان نیز باران می بارد و هوا در برخی از اوقات سرد می شود. برای کودکانشان نیز لباس، کالسکه و وسایل بهداشتی را تهیه می کنیم که همه اینکارها با همکاری کلیساها انجام می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی بزرگترین مساله اسکان این پناهجویان است، آنها در گروه های تقریبن ۱۰۰ نفری به هتل‌ها منتقل می شوند. و می دانیم که هتل مکان مناسبی برای اسکان طولانی مدت خانواده‌ها نیستند، پس برای اسکان آنها در مکانی مناسب تر نیاز به پشتیبانی و حمایت بیشتری خواهیم داشت.

چند روز بعد از تصرف کابل به دست گروه طالبان، دولت بریتانیا اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار افغان را به عنوان پناهنده خواهد پذیرفت. در گام نخست زنان و دختران و اقلیت‌های مذهبی که بیشتر از همه در معرض تهدید قرار دارند، در اولویت هستند.

بریتانیا گفته است درچارچوب برنامه انتقال و کمک به مردم افغانستان، به ۵۰۰۰ مترجم و همکار محلی این کشور پناهندگی داده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=21111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!