2

«جام تموز» نشانه اتحاد بین اقوام و ادیان ایرانی

  • کد خبر : 715
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۷:۱۹
«جام تموز» نشانه اتحاد بین اقوام و ادیان ایرانی

هفدهمین دوره جشنواره فرهنگی – ورزشی آشوریان جهان با عنوان جام تموز با حضور ورزشکارانی از عراق، ارمنستان و ایران /تهران، اهواز و ارومیه/ در ارومیه آغاز شد.

به گزارش مفاز؛ شامگاه یکشنبه در آئین افتتاح این جشنواره بیان کرد: آذربایجان غربی و شهر ارومیه رنگین کمانی از اقوام و ادیان مختلف بوده و مردمان آن سالهاست که در کنار هم با صلح و صمیمت زندگی مسالمت آمیزی دارند.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی برگزاری جشنواره جام تموز را نشانه اتحاد بین اقوام و ادیان ایرانی دانست و ادامه داد: تدبیر دولت دکتر روحانی در تقویت اتحاد، همزیستی مسالمت آمیز افزایش نشاط اجتماعی در سال های اخیر تاثیرگذار بوده است.

رئیس انجمن آشوریان ارومیه نیز گفت: جام تموز از 17 سال پیش به همت نماینده آشوریان در مجلس و با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران به صورت بین المللی اجرا می شود.

استنلی سیمونز اظهار کرد: برگزاری جام تموز در ایران به نوعی خنثی کردن تبلیغات سوء دشمنان و به نمایش گذاشتن نعمت آزادی و استقلال برای اقلیت های دینی به شمار می رود و می تواند الگویی برای دیگر کشورهای منطقه محسوب شود.

این جشنواره با حضور 250 ورزشکار در قالب 40 تیم ورزشی در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه و در رده های سنی جوانان، نوجوانان و بزرگسالان آغاز به کار کرد و تا روز شنبه، 14 مرداد سال جاری ادامه می یابد.

رقابت های ورزشی هفدهمین دوره از جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان در 6 رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج و تنیس خاکی مردان و زنان از عصر/دوشنبه/، 9 مرداد ماه آغاز شد.

در این جشنواره دریاوش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور دعای شکرگزاری را به جا آورد.تموز چهارمین ماه آشوریان و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.

جام تموز آشوریان از 33 سال قبل تاکنون در شهر ارومیه آغاز شده و مدت 17 سال است به صورت بین المللی با حضور تیم های خارجی برگزار می شود./ایرنا

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!