0

افراط‌ و تفریط سبب گسترش‌ لیبرالیسم مسیحی در اروپا شد

  • کد خبر : 50596
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
افراط‌ و تفریط سبب گسترش‌ لیبرالیسم مسیحی در اروپا شد
كارشناس حوزه سیاسی موج اسلام‌هراسی در فرانسه را به دلیل مسكوت گذاشتن اعتراض مردم این كشور دانست و گفت: فرانسه باید بداند دور لیبرالیسم به سر رسیده و نور خدا خاموش‌شدنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، هادی ثروتی با اشاره به دوگانه اسلام و لیبرال در فرانسه كه منتج به رفتارهایی از جنس ایران و اسلام‌هراسی می‌شود، گفت: افراط‌ و تفریط مسیحیت در اروپا فضا را به جایی رساند كهلیبرالیسم مسیحی گسترش‌یافته است.

وی با بیان این كه اسلام به‌عنوان دین دوم در اروپا گسترش‌یافته است، ادامه داد: غرب نگران موج اسلام‌گرایی هستند كه به‌عنوان یك تهدید تلقی می‌شود و لذا شیطنت‌هایی بروز و ظهور می‌یابد كه به قرآن سوزی و اهانت یك نشریه و مسجد سوزی می‌انجامد و اخیراً نیز مصوبه‌ای صادر كردند كه عدم برگزاری نماز در فرانسه را تصویب كردند كه نشان می‌دهد هراس ویژه‌ای دارند.

ثروتی با اعلام این كه رهبران غرب درك درستی از اسلام ندارند و ازاین‌رو به مقابله بر می‌خیزند، گفت: برگزاری نماز در مدارس و متروها و به‌صورت جماعت یك معضل برای آن‌ها است.

این كارشناس مسائل سیاسی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اشاره به شمار ۱۰ تا ۱۵ درصدی مسلمانان در فرانسه خاطرنشان كرد: فرانسه ادعا می‌كند علیه یهودیان و مسیحیان نیز قوانینی در نظر می‌گیرند؛ ولی در عمل چیز دیگری را بروز می‌دهند.

نمونه آن مسابقه فوتبالی بود كه برخی ورزشكاران فرانسوی در زمان افطار بازی را نگه داشتند تا روزه خود را باز كنند و فرانسوی‌ها سریعاً واكنش نشان دادند و در ادامه شاهد فضایی تنش‌زا بودیم كه چرا مسلمانان به‌راحتی دین خود را تبلیغ می‌كنند كه شامل نماز و حجاب نیز می‌شود.

ثروتی اضافه كرد: مسلمانان در مدارس و ادارات آن‌ها باید بی‌حجاب باشند و لذا وقتی جنبش‌های اقتصادی را می‌بینیم شاهد محوریات مردمی نیز هستیم كه ناعدالتی و نابرابری در آن دیده می‌شود و به ناكجاآباد لیبرالیسم می‌رسد.

وی افزود: فرانسه برای فرافكنی به سمت سوژه‌ای رفتند تا بر فضای داخلی خود فائق آیند و اعتراضات را سركوب كنند و در قالب اسلام‌هراسی فضا را به سر خط خبرها می‌برند و از طرفی تلاش دارند اسلام‌هراسی را در كشور خود بزرگ‌نمایی كنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50596

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!