2

یک تبعه چینی به اتهام توهین به مقدسات در پاکستان دستگیر شد

  • کد خبر : 48402
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
یک تبعه چینی به اتهام توهین به مقدسات در پاکستان دستگیر شد
دیپلمات مقامات پاکستان اعلام کردند که پلیس پاکستان یک تبعه چینی را به اتهام توهین به مقدسات دستگیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پلیس اعلام کرد این تبعه چینی با نام تیان یکشنبه شب، ساعاتی پس از آنکه صدها نفر از ساکنان و کارگرانی که در پروژه سدسازی کار می‌کردند و یک بزرگراه کلیدی را برای دستگیری وی مسدود کردند، دستگیر شد.

به گفته ناصر خان، رئیس پلیس محلی، این تظاهرات در شهر کومله – واقع در نزدیکی محل سد داسو، بزرگترین پروژه برق آبی پاکستان – در استان خیبر پختونخوا، که هم مرز با افغانستان است، برگزار شد.

گفته می‌شود، تیان از اینکه دو کارگر پاکستانی زمان زیادی را صرف نماز خواندن کرده‌ بودند، ناراضی بود و به اسلام و پیامبر اسلام (ص) توهین کرده بود.

سفارت چین در اسلام آباد هیچ اظهارنظری در این رابطه ارائه نکرده است.

گروه های حقوق بشر می‌گویند که اتهامات توهین به مقدسات اغلب برای ارعاب اقلیت‌های مذهبی و تسویه حساب‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویدئوهایی که در رسانه‌های اجتماعی در حال پخش شدن است، نشان می‌دهد که مردم خشمگین در خارج از محوطه وسیعی که کارگران ساختمانی چینی و پاکستانی در کومله در آن مستقر هستند، تظاهرات کردند.

اگرچه دستگیری مسلمانان و غیرمسلمانان به اتهام توهین به مقدسات در پاکستان رایج است، با اینحال دستگیری خارجی‌ها به خاطر این مسئله امری نادر است.

در ژوئیه ۲۰۲۱، به دنبال حمله انتحاری مرگبار که اتوبوس حامل اتباع چینی و پاکستانی را در منطقه کوهستان، جایی که سد در آن قرار دارد، هدف قرار داد، کار روی سد داسو برای چند ماه به حالت تعلیق درآمد. در این بمب گذاری ۱۳ تن از جمله ۹ تبعه چین کشته شدند. چینی‌ها سال گذشته و زمانی که پاکستان امنیت منطقه را افزایش داد، کار روی این پروژه را از سر گرفتند. مهندسان پاکستانی و چینی در تلاش هستند تا این پروژه را تا سال ۲۰۲۶ تکمیل کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48402

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!