1

گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله النمر از سوی مخالفان آل‌سعود

  • کد خبر : 43636
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۵:۰۰
گرامیداشت سالگرد شهادت آیت‌الله النمر از سوی مخالفان آل‌سعود
نیروها و شخصیت‌های اپوزیسیون در شبه‌جزیره عربستان یاد و خاطره هفتمین سالگرد شهادت عالم بزرگوار آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعی عربستان و شهدای حجاز را گرامی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، فعالان مدنی و مخالفان حکومت عربستان، هفتمین سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه این کشور را با شعار «شهید کرامت» گرامی داشتند.

همچنین، حساب کاربری «مرآة الجزيرة» در توئیتر نوشت: «ما وفاداری خود را برای خدا نه برای آل‌سعود اعلام می‌کنیم. «شهید شیخ نمر باقر النمر #، کرامت ـ و شهید، #حجاز #قطیف #الاحساء #بحرین #عراق #کویت #لبنان».

مخالفان حکومت عربستان پیش از این با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که برنامه‌هایی را از اواخر دسامبر ۲۰۲۲ آغاز و تا دهم ژانویه ۲۰۲۳ با شعار «شهید کرامت» و به مناسبت هفتمین سالگرد شهادت شیخ نمر باقر النمر برگزار می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این شعار یادآور جنایت اعدامی است که رژیم سعودی در ۲ ژانویه ۲۰۱۶ مرتکب شد و مخاطب آن کسانی هستند که به فکر میهن خود و آینده فرزندان خود در عربستان هستند و برای همه کسانی که در درجه اول خشنودی خداوند متعال را می‌طلبند. کسب عزت مستلزم مطالبه حقوق مشروع از جمله آزادی، برابری و عدالت است که رژیم سعودی آنها را نقض کرده است.

رژیم سعودی روز دوم ژانویه ۲۰۱۶ میلادی آیت‌الله شیخ النمر و سه نفر دیگر از فعالان جنبش مردمی منطقه قطیف را اعدام کرد که با واکنش خشمگین بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل روبرو شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!