0

نماینده مسلمانان در آفریقای جنوبی: پیامبر اسلام در صف اول مصلحان تاریخ بشریت قرار دارد

  • کد خبر : 45731
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
نماینده مسلمانان در آفریقای جنوبی: پیامبر اسلام در صف اول مصلحان تاریخ بشریت قرار دارد
نماینده مسلمانان در پارلمان آفریقای جنوبی گفت: پیامبر بزرگ اسلام نقش مهمی در مسائل سیاسی جامعه و رفع مشکلات و بحران های حاصل از اختلافات میان مسلمانان داشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ابراهیم هندریکس نماینده مسلمانان در پارلمان آفریقای جنوبی در گفتگویی اتحاد و همگرایی اسلامی را به معنای محقق کردن ارزش های بنیادین دین اسلامی دانست و اظهار داشت: ایجاد چنین اتحادی از تشکیل احتمالی امت واحده اسلامی در سراسر جهان حکایت می کند.  این در حالی است که همبستگی امت اسلامی هدف و مطلوب نهایی برای وضعیت حساس کنونی جهان اسلام به شمار می آید. رقم زدن چنین وحدتی بدون در نظر گرفتن شرایط فعلی ملت های مسلمان غیر ممکن است زیرا امت اسلامی همان مجموعه ملت های اسلامی با حفظ ویژگی های وحدت اسلامی است.

ویدر ادامه به نقش آفرینی پیامبر اکرم (ص) در محقق کردن هدف وحدت اشاره کرد و افزود: پیامبر بزرگ اسلام نقش مهمی در مسائل سیاسی جامعه و رفع مشکلات و بحران های حاصل از اختلافات میان مسلمانان داشت. از این منظر، تدابیر نبوی در هدایت، ولایت و رهبری جامعه اسلامی، مشخص کننده راهکارهای مدیریت سیاسی و اجتماعی جامعه به شمار می آید.

او با بیان اینکه انبیای الهی و به خصوص پیامبر بزرگ اسلام در صف اول مصلحان جهان و تاریخ بشریت قرار دارند، ادامه داد: پیامبر بزرگ اسلام رویکرد اصلاح را در راستای به کارگیری توانمندی انسانها برای به اجرا در آوردن اهداف متعالی دین اسلام به کار گرفت و با وجود محدوده پذیرش زمانه به کار بست. این در حالی است که رشد و بالندگی جامعه اسلامی و هدایت آن به سوی تشکیل امت واحد الهی منوط به اجرای تدابیری منسجم و نظام مند در قالب ساختارهای سیاسی و فرهنگی و ارزشی جامعه می باشد.

ابراهیم هندریکس ادامه داد: راه کارهای دعوت سیاسی حضرت پیامبر (ص) در جامعه اسلامی زمان خود را می توان از اصلی ترین نقش های آن حضرت برای رقم زدن اتحاد در میان امت اسلامی دانست که به معنای ایجاد تحرک و تحول در جامعه آن زمان به سمت ایجاد وحدت امت بود. پیامبر بزرگ اسلام برای حذف انگیزه های قومی و قبیله ای امت عرب در حضور اجتماعی آنان و نیز جایگزینی علایق و تمایلات اصیل و مذهبی بسیار تلاش کرد و در نهایت راهی برای تشکیل یک نظم واحد سیاسی با حاکمیت قانون الهی به وجود آورد.

به گفته ابراهیم هندریکس بر مسلمانان لازم است تا با درنظر گرفتن این نقش آفرینی پیامبر در مسیر ایجاد وحدت، راهکارها و اصول توصیه شده از سوی ایشان و ائمه اطهار را برای تحقق وحدت درنظر گیرند و به اجرا گذارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!