1

نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل: اسلام‌ستیزی به گرایش‌های نژادپرستانه در جهان دامن می‌زند

  • کد خبر : 46745
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل: اسلام‌ستیزی به گرایش‌های نژادپرستانه در جهان دامن می‌زند
نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل در سخنانی نسبت به پدیده اسلام‌هراسی و تهدیدهای فزاینده ناشی از آن هشدار داد و گفت: اسلام‌ستیزی به گرایش‌های نژادپرستانه و بیگانه‌هراسی دامن می‌زند و به تهدیدی بزرگ برای دموکراسی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سادات اونال، نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد، پدیده اسلام هراسی در جهان را تهدیدی واقعی و فزاینده توصیف کرد.

وی در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: اسلام‌هراسی یک تهدید واقعی و رو به رشد است و مسلمانان با وجود مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی فزاینده در سراسر جهان با مظاهر مختلف اسلام‌هراسی و نفرت روبه‌رو هستند.

اونال خاطرنشان کرد که این امر با پوپولیسم و ​​قطبی شدن همراه است که به طور فزاینده‌ای بر گفتمان سیاسی در بسیاری از کشورها مسلط شده است.

نماینده ترکیه در سازمان ملل تأکید کرد: اسلام‌ستیزی به گرایش‌های نژادپرستانه و بیگانه‌هراسی دامن می‌زند و به تهدیدی بزرگ برای دموکراسی تبدیل شده است.

وی با اشاره به تشدید حملات به قرآن کریم و مساجد در سراسر جهان، تصریح کرد: حمله‌های نفرت‌انگیزی در اروپا به قرآن کریم شده و می‌شود؛ مظاهر بارز نفرت، عدم مدارا، بیگانه‌هراسی و تبعیض است که این اعمال نفرت‌انگیز را نمی‌توان تحت پوشش آزادی بیان توجیه کرد.

اونال با اشاره به اینکه این گونه اقدامات ناقض حقوق و آزادی‌های اساسی است، افزود: ارزش‌ها و نمادهای مقدس باید از دسترس تندروها و فرصت‌طلبان دور بماند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!