5

متن دعوت به اسلام به زبان فارسی و انگلیسی

  • کد خبر : 48935
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۷:۰۰
متن دعوت به اسلام به زبان فارسی و انگلیسی
انسان همواره به دنبال رشد و کمال و رسیدن به خوشبختی بوده و طبیعی است که برای رسیدن به هدف خود، برنامه‌ای را دنبال خواهد کرد؛ این برنامه که شامل باورها و دستورالعمل‌هایی است به جهت رساندن انسان به سعادت، دین اوست. بنابراین نیاز انسان به دین، امری گریزناپذیر است؛ در بین ادیان و فرق جهان، دین اسلام مزیت‌ و برتری ویژه نسبت به بقیه ادیان دارد؛ زیرا عقلانی، اخلاقی و متناسب با نیازهای فطری بشر است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جهت دعوت به اسلام متنی تهیه شده است که به این شرح می‌باشد:

آثار اعتقاد به دین
نیاز انسان به دین، یک نیاز حتمی و ضروری است و انسان در هیچ شرایطی، از دین و آموزه‌های دینی بی‌نیاز نیست، چون:
1- دین به  زندگی محتوا می‌دهد و انسان را از بن بست، پوچی و تکرار نجات می‌دهد.
2- دین رفع تحیر و سرگردانی می‌کند، سرگردانی از این‌که کجا بودم، کجا هستم، برای چه هستم و به کجا می‌روم؟ انسان به اقتضای فطرت و طبیعتش، به دنبال آرامش و راحتی است و آرامش هم بدون رسیدن به سعادت، کامل نمی‌شود.
3- انسان ذاتاً تشنه و عاشق کمال است و تنها دین است که انسان را به کمال و سعادت واقعی هدایت می‌کند.
4- آرامش روانی تنها در پناه دین است. انسان فاقد دین، همیشه همراه با اضطراب، ترس، ناراحتی، پریشانی است.
5- تلاش و امید در پناه دین محقق می‌شود؛ آن‌گاه که حوادث سخت و پیچیده در زندگی انسان رخ می‌دهد، تنها ایمان به  آخرت و قیامت است که تکیه گاه بزرگی برای انسان است؛ زیرا این دنیا پلی است برای دنیای دیگر، به نام آخرت و قیامت و تازه با مرگ ما، زندگی اصلی در آخرت شروع می‌شود؛ به همین خاطر ما در این دنیا مسافریم و باید برای سفر آخرت، توشه آماده کنیم.

این انسان باتمام توانایی‌ها و استعدادهایش نیاز به برنامه و روش و قانون دارد، تا رشد و حرکت و پیشرفت کند. یک انسان، خواب، خوردن و بیدار شدنش، نیاز به برنامه دارد، هم‌چنین صحبت کردن، راه رفتن، نشستن، تفکر و کار کردن، تربیت فرزند، ازدواج کردن و دوست یابی او نیاز به برنامه و دستورالعمل دارد. دین اسلام تمام این دستورات را دارد و انجام تمام آنها سعادت و آرامش را به همراه دارد. اسلام، یکی از ادیان ابراهیمی و توحیدی است که در جهان، پیروان فراوانی دارد. روند گرایش و پیوستن به دین اسلام، در دنیا رو به افزایش است و بنا بر پیش‌بینی‌ها، در آینده نه‌چندان دور، اسلام دین اول از نظر تعداد پیروان خواهد بود. بی‌دلیل نیست که جریان ایجاد گروه‌های منحرف و افراطی توسط مستکبران و حمایت از این گروهک‌ها رشد کرده است. موج اسلام‌هراسی در رسانه‌ها به راه افتاده و به کتاب آسمانی مسلمانان اهانت می‌شود تا شاید از این گسترش و توسعه جلوگیری شود.

به‌راستی راز جذابیت اسلام چیست؟ چرا انسان‌های زیادی با فرهنگ‌های مختلف مسلمان می‌شوند؟

1-عقلانیت
اعتقادات دین اسلام، عقل ستیز نیستند؛ در متون دین اسلام، به‌ویژه قرآن کریم که کتاب آسمانی اسلام است، به  تفکرکردن، عقلانیت و استدلال، تأکید فراوان شده است. از منظر قرآن، بدترین موجودات، بی‌خردان هستند که از عقل خود بهره نمی‌گیرند.[1]

2- اخلاق
دین اسلام بر مدارا و رعایت حقوق انسان، حیوانات و طبیعت، بسیار تأکید می‌کند؛ بنا بر فرموده پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)، شکستن شاخه درخت، موجب عذاب الهی است. به حیوانات، نباید ضربه زد؛ زیرا حیوانات محترم هستند و ذکر خدا می‌گویند. تمام اشیاء و موجودات جهان متوجه خداوند و در حال تسبیح و تقدیس او هستند، هرچند انسان‌ها تسبیح آن‌ها را متوجه نمی‌شوند. شما در گرویدن به دین اسلام، اجبار، تحمیل و فشاری را احساس نخواهید کرد؛ زیرا خدا در قرآن به‌صراحت فرموده، هیچ اجباری در گرویدن به دین اسلام نیست.[2]

3-اهمیت به زندگی و خانواده
در دین اسلام، صدها دستور در مورد اهمیت تشکیل خانواده و تربیت فرزند و رعایت حقوق پدر و مادر و حقوق فرزند بیان شده است. امام صادق (علیه‌السلام) از بزرگان اسلام فرمودند: «خانواده، محبوب‌ترین نهاد نزد خداوند است.» بر این اساس، مقدس‌ترین نهاد نیز خواهد بود؛ بی گمان بر اثر تشکیل خانواده، نیمی از سلامت روانی و دینی فرد و جامعه تضمین می شود؛ ناگفته نماند که برای تحقق یافتن جامعه‌ای سالم و آرام و کشوری به دور از دغدغه‌ها و آشوب‌ها، پیش از هر چیز باید به فکر ایجاد خانواده‌ای سالم بود؛ زیرا جامعه سالم، از درون خانواده سالم می‌جوشد؛ هیچ‌کس نمی‌تواند نقش اعضای یک خانواده صمیمی را برای فرد ایفا کند و بدین ترتیب، خانواده، مکانی بی بدیل و بی نظیر است.[3]

4- صلح طلبی و ظلم ستیزی در دین اسلام
اسلام دین صلح است، ولی نه در همه جا و با همه افراد، رأفت و رحمت و صلح طلبی اسلامی تا جایی است که طرف مقابل، صلح پذیر باشد. چون اسلام دینی نیست که در مقابل زور و ستم سر تسلیم فرود آورد و به متجاوز میدان تجاوزگری و هتک حرمت دهد.[4]

5- داشتن الگو و اسوه و معرفی آنها
یک دین برتر، باید بتواند ارزش‌هایی را به انسان و جامعه ارائه دهد و الگو و اسوه کامل و والا هم به انسان معرفی کند. ارائه نکردن اسوه و الگو به معنای آن است که دین و آیین مورد نظر، از واقعیت‌ها فاصله دارد و پیاده کردن تعالیم آن، به طور کامل ممکن نیست. اولین الگو و اسوه آیین اسلام، پیامبر این دین حضرت محمد بن عبدالله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) است و بعد از حضرت، جانشین ایشان حضرت علی (علیه‌السلام) است و همسر ایشان حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) و پس از ایشان یازده امام از فرزندان حضرت قرار دارند: (1- حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله)؛ 2- حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها)
امام اول: علی (علیه‌السلام)؛ امام دوم: حسن (علیه‌السلام)؛ امام سوم: حسین (علیه‌السلام)؛ امام چهارم: سجاد (علیه‌السلام)؛ امام پنجم: محمد باقر (علیه‌السلام)؛ امام ششم: جعفر صادق (علیه‌السلام)؛ امام هفتم: موسی کاظم (علیه‌السلام)؛ امام هشتم: رضا (علیه‌السلام)؛ امام نهم: جواد (علیه‌السلام)؛ امام دهم: هادی (علیه‌السلام)؛ امام یازدهم: امام حسن عسکری (علیه‌السلام) و امام دوازدهم: حجت بن الحسن (عجل‌الله‌فرجه))[5]
علاوه بر این چهارده معصوم، شخصیت‌های مهم دیگری نیز در تاریخ اسلام بوده‌اند …

نتیجه
انسان همواره به دنبال رشد و کمال و رسیدن به خوشبختی بوده و طبیعی است که برای رسیدن به هدف خود، برنامه‌ای را دنبال خواهد کرد؛ این برنامه که شامل باورها و دستورالعمل‌هایی است به جهت رساندن انسان به سعادت، دین اوست. هیچ انسانی را نمی‌توان یافت که از هرگونه باور، تفکر و برنامه‌ای خالی باشد. نیاز به یک باور عمیق متعالی و شناخت راه خوشبختی، نیازی درونی و واقعی است که نوع انسان‌ها در درون خود، آن را احساس می‌کنند. دین اسلام همان گمشده انسان‌هاست؛ بنابراین نیاز انسان به دین، گریزناپذیر است؛ در بین ادیان و فرق جهان، دین اسلام مزیت‌ و برتری ویژه نسبت به بقیه ادیان دارد؛ زیرا عقلانی، اخلاقی و متناسب با نیازهای فطری بشر است.

پی‌نوشت:
[1]. «إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ [انفال/22] بدترین جنبندگان نزد خدا، افراد کر و لالی هستند که اندیشه نمی‌کنند.»
[2]. «لَا إِکرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی ۚ فَمَن یکفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیؤْمِن بِاللهِ فَقَدِ اسْتَمْسَک بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیٰ لَا انفِصَامَ لَهَا وَالله سَمِیعٌ عَلِیمٌ [بقره/256] در دین هیچ اجباری نیست و راه از بیراهه به خوبی آشکار شده است. پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد، به یقین، به دستاویزی استوار، که آن را گسستن نیست، چنگ زده است و خداوند شنوای داناست.»
[3]. «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ [روم/21] و از نشانه‌های او این‌که همسرانی از جنس خودتان برای شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد؛ در این نشانه‌هایی است برای گروهی که تفکّر می‌کنند!»
[4]. «إِلَّا الَّذِينَ يَصِلُونَ إِلَىٰ قَوْمٍ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ مِيثَاقٌ أَوْ جَاءُوكُمْ حَصِرَتْ صُدُورُهُمْ أَنْ يُقَاتِلُوكُمْ أَوْ يُقَاتِلُوا قَوْمَهُمْ ۚ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَسَلَّطَهُمْ عَلَيْكُمْ فَلَقَاتَلُوكُمْ ۚ فَإِنِ اعْتَزَلُوكُمْ فَلَمْ يُقَاتِلُوكُمْ وَأَلْقَوْا إِلَيْكُمُ السَّلَمَ فَمَا جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ عَلَيْهِمْ سَبِيلًا [نساء/90] مگر آن‌ها که با هم‌پیمانان شما، پیمان بسته‌اند؛ یا آن‌ها که به سوی شما می‌آیند و از پیکار با شما، یا پیکار با قوم خود ناتوان شده‌اند؛ (نه سر جنگ با شما دارند، و نه توانایی مبارزه با قوم خود) و اگر خداوند بخواهد، آنان را بر شما مسلطّ می‌کند تا با شما پیکار کنند. پس اگر از شما کناره‌گیری کرده و با شما پیکار نکردند، (بلکه) پیشنهاد صلح کردند، خداوند به شما اجازه نمی‌دهد که متعرّض آنان شوید.»
[5]. «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِيلًا [نساء/59] ای کسانی‌که ایمان آورده‌اید! اطاعت کنید خدا را! و اطاعت کنید پیامبر خدا و اولو الأمر [= اوصیای پیامبر] را! و هرگاه در چیزی نزاع داشتید، آن را به خدا و پیامبر بازگردانید (و از آن‌ها داوری بطلبید) اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارید! این (کار) برای شما بهتر و عاقبت و پایانش نیکوتر است.»

متن دعوت به اسلام به زبان انگلیسی:

The text of invitation to Islam

Effects of belief in religion

Man’s need for religion is a definite and necessary, and man does not dispense with religion and religious teachings under any circumstances.

1- Because religion gives content to life and saves man from the impasse of emptiness and repetition.

2- Religion removes wandering, wandering about where I was, where I am, what I am for, where am I going?

According to his nature, man seeks peace and comfort, and peace is not complete without bliss.

3- Because man is naturally thirsty for perfection, and it is the only religion that leads man to perfection and true bliss.

4- Mental peace is only under the shelter of religion. A person without religion is always accompanied by anxiety, fear, discomfort, distress.

Effort and hope are realized under the shelter of religion. When difficult and complicated events occur in a person’s life, it is only faith in the Hereafter and the Resurrection which is a great support for a person.

Because this world is a bridge to another world called the Hereafter and the Resurrection. And only with our death, the real life actually begins after this world’s life. That’s why we are travelers in this world and we have to prepare our luggage for the next journey.

This human being, with all his abilities and talents, needs a plan, method and law to grow, move and progress.

A human, needs a plan and instructions for his sleep, eating and waking up, also his talking, walking, sitting, thinking, working, raising children, marrying, making friends.

The religion of Islam has all these orders and fulfilling all these orders brings bliss and peace.

Islam is one of the Abrahamic and monotheistic religions that has many followers in the world.

The trend of joining the religion of Islam is increasing in the world, and according to predictions, in the near future, Islam will be the first religion ranking in terms of the number of followers.

That is why the flow of creating deviant and extreme groups by arrogant and supporting these groups has grown. The wave of Islam phobia has started in the media and the holy book of Muslims is being insulted so that prevent its development.

So what is the secret of Islam’s charm? Why do many people with different cultures convert to Islam?

1- Rationality

Islamic beliefs are not anti-rational.

In the texts of the Islamic religion, especially the Holy Quran, which is the holy book of Muslims, there is a lot of emphasis on thinking, rationality and reasoning. From the Quran’s point of view, the worst creatures are those who do not use their intellect.

2- Ethics

Islam emphasizes on tolerance and respecting the rights of humans, animals and nature a lot. The holy Prophet of Islam (PBUH) says: Breaking a tree branch causes divine punishment.

You should not hit the face of animals; because animals are respected and remember God.

All the objects and creatures of the world are understanding God’s presence and glorifying and consecrating him, although humans do not understand their glorification.

In converting to Islam, you will not any feelings of coercion, imposition or pressure; Because God clearly said in the Qur’an, there is no compulsion to convert to Islam.

3- Importance of life and family

In the Islamic religion, have mentioned hundreds of orders about the importance of forming a family and raising children and respecting the rights of parents and children.

Imam Sadiq (AS) said, “The family is the most beloved institution to God.” Accordingly, it will also be the most sacred institution. Undoubtedly, as a result of forming a family, half of the mental and religious health of the individual and society is guaranteed.

We shouldn’t miss the fact that in order to realize a healthy and peaceful society and a country away from worries and chaos, first of all, one should think about creating a healthy family; because a healthy society comes from a healthy family.

No one can play the role of the members of a close family, and thus, the family is an incomparable and unique place.

4- Peacefulness and anti-tyranny in Islam

Islam is a religion of peace, but not everywhere and with all people. Islamic kindness and mercy and pacifism are as long as the other party is peaceful. Because Islam is not a religion that surrenders to force and oppression and offer grounds for the aggressor in the field of desecration.

5- Having role models and introducing them

A superior religion should be able to present some values to man and society and introduce a perfect example to man. Failure to provide models means that the desired religion and ritual is far from reality and it is not possible to fully implement its teachings.

The first example and model of Islam is the prophet of this religion, Muhammad bin Abdullah,( PBUH). And after that, his successor is Hazrat Ali (AS) and his wife Hazrat Fatima, (AS), and after her there are eleven imams from his descendants.

(1- Hazrat Muhammad (PBUH) 2- Hazrat Fatima Zahra (AS) First Imam: Ali (AS) Second Imam: Hasan (AS) Third Imam: Hussein (AS) Fourth Imam: Sajjad (AS) Fifth Imam: Muhammad Baqir (AS) Sixth Imam: Jafar Sadiq (AS) Seventh Imam: Musa Kazem (AS) Eighth Imam: Reza (AS) Ninth Imam: Muhammad Taqi (AS) Tenth Imam: Hadi (AS) Eleventh Imam: Imam Hassan Askari (AS) Imam 12th: Hojjat bin Hasan (AS).

In addition to these fourteen innocents, there have been other figures in the history of Islam.

Conclusion

Therefore, man’s need for religion is a natural and unavoidable thing. Among the world’s religions and dinomination, Islam has a special advantage and superiority over other religions; because it is rational, moral and appropriate to the natural needs of human beings.

Man is always looking for growth and perfection and to achieve happiness, and it is natural that he will follow a plan to achieve his goal. The set of beliefs and instructions that a person imagine will lead him to happiness is his religion.

No human being can be found who is free from any belief, thought and plan. The need for a deep transcendental belief and knowing the way to happiness is an inner and real need that human beings feel inside themselves. The religion of Islam is the same missing of mankind.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!