2

رهیافته آمریکایی: زیبایی زن در بی حجابی نیست

  • کد خبر : 34177
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۱۷
رهیافته آمریکایی: زیبایی زن در بی حجابی نیست
زهرا گنزالس با اشاره به رواج بی حجابی و کشف حجاب در جامعه گفت: پیام من به زنان این است که زیبایی در بی حجابی نیست و باید ریشه این بی حجابی شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، زهرا گنزالس، رهیافته از کشور آمریکا، در برنامه رهیافتگان نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: مادرم در دانشگاه رشته پرستاری می خواند که با دین اسلام آشنا شد، آن زمان که مادرم مسلمان شد من ۱۲ سال داشتم، بدین ترتیب من نیز علاقه من شدم و کم کم با دین اسلام آشنا شدم.

وی در رابطه با برخورد پدرش زمانی که مادر ایشان دین اسلام را انتخاب کرد، گفت: در دوران کودکی من و قبل از مسلمان شدن مادرم پدر بنده فوت کرده است.

گنزالس در ادامه افزود: من اصالتا مکزیکی هستم و اسم من از ابتدا مرسدس بود و در سن ۱۴ سالگی اسم زهرا را انتخاب کردم.

وی عنوان کرد: از همان سن ۱۲ سالگی محجبه شدم و با حجاب به مدرسه می رفتم، با اینکه در مدرسه و مسیر رفت و برگشت مورد اذیت و آزار  روحی قرا  می گرفتم اما دست از حجاب برنداشتم.

رهیافته کشور آمریکا خاطرنشان کرد: هم کلاسی هایم از اذیت کردن من بخاطر محجه بودنم دست بردار نبودند و آب دهن خود را بر روی روسری من می ریختند و هر روز مجبور می شدم به محض ورود به خانه روسری خود را بشورم.

وی با بیان اینکه آن دوران لحظات بسیار سختی بود، اما من تحمل می کردم و با خودم تکرار می کردم که مورد آزمون الهی قرار می گیرم و همین سبب می شد سختی ها را تحمل و پشت سر بگذارم.

وی به بیان خاطره ای از دوران مدرسه پرداخت و گفت: یک روز در مسیر برگشت از مدرسه داخل اتوبوس شدم، آن زمان دخترها جلوی اتوبوس می نشستند تا نزدیک راننده باشد که اتفاقی برایشان نیوفتد و پسران انتهای اتوبوس می نشستند، وقتی وارد اتوبوس شدم اول شلوغ بود اما به محض ورود من همه ساکت شدند و به من نگاه می کردند، آن لحظه ترسی همه وجودم را فرا گرفت و برای اولین بار حس غریت کردم، راننده اتوبوس رو به من گفت جای خالی نیست یا پیاده شو یا برو آخر بشین و من مجبور شدم آخرین نفر بنشینم.

رهیافته آمریکایی اظهار کرد: با وجود همه مطلک ها و تیکه و کنایه هایی که از سوی همه بخاطر حجابم مورد تمسخر قرار گرفتم، تحمل کردم و فکر اینکه مورد آزمون الهی قرار گرفته ام آن شرایط را تحمل کردم.

گنزالس با بیان اینکه برخی به هجرت کنندگان می گویند عقل ندارید چرا مهاجرت کرده اید؟ عنوان کرد: من به خاطر خدا مهاجرت کردم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه همسرش مشهدی است، گفت: مهریه من و دخترانم زندگی در ایران است‌.

رهیافته کشور آمریکا بیان کرد: وقتی تازه مسلمان شدم کتابی در مورد اصول و فروع دین به زبان انگلیسی هدیه گرفتم و بارها و بارها این کتاب را مطالعه کردم، آخر این کتاب عکس یک ضریح بود که زیر عکس نوشته بود ضریح امام رضا(ع) امام هشتم، آن زمان که زمان جنگ بود به ندرت می شد کسی به ایران بیاید و من دو سال کتاب را مطالعه کردم و همیشه آرزو داشتم به زیارت امام رضا(ع) بروم تا اینکه قسمت شد با همسرم که مشهدی است آشنا شوم و در مشهد زندگی کنم.

وی با پاسخ به این سوال که چرا امکاناتی که در آمریکا هست را رها کرده و ایران را انتخاب کرده اید، گفت: وجود امکانات به انسان حس آرامش نمی دهد، درست است که امکانات وجود دارد اما اصل زندگی آرامش است که آنجا نداشتیم، آرامش من در دینم است.

گنزالس در رابطه با کشف حجاب و رواج بی حجابی در جامعه امروز اظهار کرد: علت این بی حجابی این است که این افراد دردی در زندگی خود دارند با خدا قهر کردند و جواب سوالاتی که در درون خود دارند را از دینشان نگرفته اند.

وی عنوان کرد: امروز ما وظیفه داریم به این افراد تذکر دهیم تا به دین خود برگردند، قرآن بخوانند و از خدا بخواهند که نور قرآن در دل آنان بتابد.

رهیافته کشور آمریکا بیان کرد: باید ببینیم ریشه بی حجابی چیست، ما یاد نگرفته ایم که چطور افراد را جذب کنیم و با نوع برخوردمان کسی را مریض است را مریض تر می کنیم.

گنزالس در ادامه با بیان اینکه زیبایی در بی حجابی نیست، زیبایی صفت خداوند است، تصریح کرد: پیام من به زنان و دختران این اسد که خودتان را ارزان نفروشید.

وی عنوان کرد: زندگی بدون مشکل و سختی نیست همیشه سختی ها وجود دارد، در مشکلات باید به خداوند توکل کنیم.

این رهیافته آمریکایی در پاسخ به این سوال که نظر فرزندان شما در مورد اسلام چیست؟ اظهار کرد: من چهار فرزند دارم؛ سه دختر و یک پسر و دخترانم  چادری هستند با دین و حجاب مشکلی ندارند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!