0

راهبردهای غرب علیه اسلام

  • کد خبر : 44424
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
راهبردهای غرب علیه اسلام
رویکردهای خصمانه اردوگاه صلیبی غرب علیه اسلام، ریشه در نگرانی‌های غرب دارد. توسعه اسلام در سراسر جهان و گرایش غربی‌ها به اسلام، به‌ویژه بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر که در کنار اسلام‌هراسی، منجر به گرایش مردم به سمت مطالعه اسلام و رشد جمعیت مسلمانان اروپا شد، از مهم‌ترین این نگرانی‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، رویکردهای خصمانه اردوگاه صلیبی غرب علیه اسلام، ریشه در نگرانی‌های غرب دارد. توسعه اسلام در سراسر جهان و گرایش غربی‌ها به اسلام، به‌ویژه بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر که در کنار اسلام‌هراسی، منجر به گرایش مردم به سمت مطالعه اسلام و رشد جمعیت مسلمانان اروپا شد، از مهم‌ترین این نگرانی‌هاست.

نگرانی‌های مذکور، به همراه مجموعه‌ای از اهداف سیاسی، موجب شکل‌گیری استراتژی دفاع غرب علیه اسلام گردید. به عبارت دقیق‌تر، ماهیت اصلی این استراتژی در مرحله اول، دفع یک تهدید و در مرحله دوم، تبدیل آن به یک فرصت در قالب برنامه مسیحی‌سازی است؛ امری که ژان‌پل دوم از آن به هزاره سوم؛ هزاره فتح آسیا یاد کرده‌است.

در راستای پروژه اسلام هراسی، شبهه‌افکنی‌ علیه اسلام و پیامبر اکرم(ص) و متهم ساختن این دین، در کنار انتساب مفاهیم بلند به مسیحیت و غرب مسیحی، از شگردهای نخ‌نمای بلوک صلیبی با هدف تخریب چهره نورانی اسلام است تا از این رهگذر، رشد آن را متوقف ساخته و در عین‌حال، مسلمانان را نیز شیفته مسیحیت غرب کند.

اختلاف‌افکنی بین مسلمانان در کشورهای اسلامی و برجسته‌سازی شکاف‌های میان مسلمانان، از راهبردهای مهم غرب با هدف تضعیف دنیای اسلام و قدرت‌بخشی به اتحاد مسیحی است.

مسیحی‌سازی راهبرد دیگر غرب مسیحی در مقابل اسلام است که عمدتاً با هدف متوقف‌ ساختن رشد اسلام‌گرایی و به نوعی، استراتژی دفاعی با تاکتیک تهاجمی و فعالانه است. این پروژه پرهزینه، در ذات و ماهیتش، دفاع در برابر تهتجم اسلام نهفته است اما مدیریت هوشمندانه غربی، این استراتژی دفاعی را با تاکتیک تهاجمی خود به عنوان پروژه جهان مسیحی، تلطیف نموده‌است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!