0
شیخ عیسی قاسم:

جهاد امام حسین (ع) راهنمای هر جنبش احیاگرانه عاشورایی است

  • کد خبر : 52400
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
جهاد امام حسین (ع) راهنمای هر جنبش احیاگرانه عاشورایی است
رهبر معنوی شیعیان بحرین در پیامی به مناسبت ماه محرم گفت: جهادی که امام حسین (ع) انجام داد و اصلاحی که برای آن قیام کرد، راهنمای هر جنبش احیاگرانه عاشورایی است

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از وبگاه المقاوم، بیانیه شیخ عیسی قاسم، رهبر معنوی شیعیان بحرین به مناسبت ایام محرم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دهه محرم هر سال برای بهترین گریه‌ها و رنگ‌های عزا اختصاص دارد. این گریه‌ها و سوگواری‌ها هدفمند و تبلیغی است و از معرفت و عشق به خدا و رسول اکرم (ص) و دین راستین او و رهبری اسلام اصیل برخاسته و از وظیفه دعوت به محوریت این دین و گرد آمدن زیر پرچم آن نشأت می‌گیرد.

این دهه پابرجاست تا ملت مسلمان جنایت کشته شدن امام حسین (ع) و نخبگان مؤمنی که جان گرامی خود را فدای وجود ایشان کردند از یاد نبرند؛ وجود شریفی که مدافع و پاسدار دین و ملت بود. این دهه پابرجاست تا ما جنایت احمقانه یزید ترسو، غوطه‌ور در حب دنیا، اسیر ظواهر ناچیز آن، پشتیبان رهبری شیطانی، پیکارگر با رهبری الهی امام حسین (ع) را فراموش نکرده و بر جنایت تربیت خیانت‌آمیزی که ملت مسلمان را در این فتنه عمیق فرو برده است، ساکت نمانیم.

دهه محرم برای بازگشت احیای امامت الهی در جهت شناختن نقش حکومت اسلامی است که بدون آن اهداف رسالت الهی و فرجام زندگی بشر محقق نمی‌شود.

دهه محرم برای آبیاری درخت اصلاح به معنای جامع آن است که هر جهل و ظلم و طبقه ستمگر را برمی‌اندازد و باطل را سرنگون می‌کند و هر حقیقتی را می‌ستاید و هر عدالتی را زنده می‌کند. مفهوم واژه اصلاح که دارای گستره بلندی است همان چیزی است که امام حسین (ع) به امر خدا و در راه رضای او برای آن قیام کرده و فداکاری نمود.

جهادی که امام حسین (ع) انجام داد و اصلاحی که برای آن قیام کرد، راهنمای هر جنبش احیاگرانه عاشورایی است و آنچه را که از نظر اهداف تفصیلی جایز است و آنچه را که جایز نیست و آنچه را که صحیح است و آنچه را که جایز نیست، روشن می‌کند.

دهه محرم برای توبه هر کوتاهی‌کننده نسبت به اهل بیت (ع) است؛ آنانی که از یاری اهل بیت جا مانده و در پیروی عقب افتاده‌اند و آنانی که به آنچه آن‌ها را خشمگین می‌کند، راضی شده و نسبت به آماده شدن برای روز برپایی دولت اهل بیت غفلت کرده‌اند.

این دهه برای تجدید بیعت صادقانه، جدی، دائمی، بدون خیانت با آن‌هاست؛ بیعتی مبتنی بر ایمانی آگاهانه و استوار که هیچ نقطه ضعفی در آن وجود نداشته باشد.

شیخ عیسی قاسم

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.