3
افزایش اسلام‌ستیزی در ارتش فرانسه؛

جلوگیری از کاندید شدن یک زن مسلمان در فرانسه به دلیل حجاب

  • کد خبر : 17938
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
جلوگیری از کاندید شدن یک زن مسلمان در فرانسه به دلیل حجاب
 در پی انتشار پوستر تبلیغاتی نامزدهای حزب «جمهوری به پیش» فرانسه با حضور «سارا ذمهی»، زن محجبه برای انتخابات محلی مونپولیه، دبیر کل این حزب اعلام کرد از نامزدی که نماد مذهبی دارد، حمایت نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، در پی انتشار پوستر تبلیغاتی نامزدهای حزب «جمهوری به پیش» فرانسه با حضور «سارا ذمهی»، زن محجبه برای انتخابات محلی مونپولیه، دبیر کل این حزب اعلام کرد از نامزدی که نماد مذهبی دارد، حمایت نمی‌کند.

داشتن حجاب یا هر نشانه مذهبی دیگر برای کاندیداهای انتخابات در فرانسه ممنوع نیست با این حال و در زمانی که احزاب اصلی در این کشور تلاش می‌کنند تا هر یک خود را لائیک‌‌ ترین جریان سیاسی معرفی کنند، انتشار عکس یک نامزد با حجاب آن هم به‌عنوان نماینده «حزب حاکم»، انتقادهای تندی را از سوی جریان‌های رقیب و شمار گسترده‌ای از هواداران «جمهوری به پیش» در پی داشت.

«استانیسلاس گرینی»، دبیر کل حزب جمهوری به پیش، اعلام کرد از کاندیدای محجبه حمایت نخواهد کرد. ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه این تصمیم آقای گرینی را شجاعانه توصیف کرده است.

امانوئل مکرون و حامیانش در جریان رقابت‌های انتخاباتی چهار سال پیش، رویه جمهوری فرانسه در برخورد با مذهب و به‌ویژه مسلمانان را مورد انتقاد قرار می‌دادند. اما به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر و همزمان با تشدید رقابت میان جریان‌های میانه‌رو، راست و راست افراطی برای جلب نظر شهروندان، تلاش برای زدودن نشانه‌های اجتماعی اسلام در این کشور به شدت بالا گرفته است.

اعمال محدودیت‌های مختلف بر اقلیت مسلمان در فرانسه، در پی تنش‌های ماه‌های گذشته، پیرامون اهانت به ساحت مقدس نبی‌مکرم اسلام، به انحاء گوناگون، افزایش یافته که نمونه اخیر نیز از آن جمله است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=17938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!