1

جشن «ماه بین المللی تاریخ مسلمانان» در نیویورک آغاز شد

  • کد خبر : 48699
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
جشن «ماه بین المللی تاریخ مسلمانان» در نیویورک آغاز شد
سازمان دهندگان گفتند که ماه بین المللی تاریخ مسلمانان از اول ماه می هر سال آغاز می شود و در حال حاضر سومین سال جشن گرفته می شود، جشنی یک ماهه از تاریخ غنی و متنوع جامعه مسلمانان است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جشن ماه بین المللی تاریخ مسلمانان به عنوان فرصتی برای قدردانی از مشارکت مسلمانان در طول تاریخ در نیویورک آغاز شده است.

سازمان دهندگان گفتند که ماه بین المللی تاریخ مسلمانان از اول ماه می هر سال آغاز می شود و در حال حاضر سومین سال جشن گرفته می شود، جشنی یک ماهه از تاریخ غنی و متنوع جامعه مسلمانان است.

سازمان روز جهانی حجاب مستقر در نیویورک در بیانیه‌ای گفت که ماه بین المللی تاریخ مسلمانان فرصت مهمی برای ما است تا در مورد کمک‌های مسلمانان در سراسر جهان تامل و از تاثیر آنها بر تاریخ مشترکمان قدردانی کنیم.

موضوع امسال این جشن «مسلمانان را بشناسید» است و بر اهمیت یادگیری بیشتر در مورد مشارکت مسلمانان در طول تاریخ تاکید دارد. «مسلمانان را بشناسید» همچنین می تواند به ما کمک کند تنوع و غنای جامعه جهانی خود را جشن بگیریم.

برگزارکنندگان از مردم خواستند تا با به اشتراک گذاشتن پوستر همبستگی خود یا پیوستن به گفتگوها در رسانه‌های اجتماعی، این ماه را گرامی بدارند.

سازمان روز جهانی حجاب مستقر در نیویورک گفت: این واقعیت که ایالت نیویورک ماه بین المللی تاریخ مسلمانان را از سال 2021 به رسمیت شناخته است، اهمیت این رویداد را برجسته می کند، زیرا فرصتی برای مبارزه با اسلام هراسی با افزایش آگاهی و قدردانی از دستاوردهای باورنکردنی مردان و زنان مسلمان در طول تاریخ فراهم می کند.

نیویورک در 4 مه 2021 قطعنامه ای را برای به رسمیت شناختن این ماه تصویب کرد و این برای ادای احترام به کسانی است که غرور قومی و تنوع فرهنگی را تقویت می کنند.

سنای ایالت نیویورک در زمان راه اندازی کمپین برای برگزاری این ماه گفت: ماه بین‌المللی تاریخ مسلمانان برای آموزش مسلمانان نیویورک و سراسر جهان درباره تاریخ اصیل اسلامی، رویدادها، شخصیت‌ها و کمک‌هایی که جامعه را تغییر داد، تأسیس شد.

اولین گرامیداشت این برنامه، 24 ماه پیش با مشارکت بیش از 26 کشور برگزار شد.

عرب نیوز گزارش داد که امسال با مشارکت افراد، سازمان ها، مشاغل و مؤسسات آموزشی بیشتر، این تعداد به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

سازمان روز جهانی حجاب می‌گوید، هدفش این است که ماه بین المللی تاریخ مسلمانان در سراسر ایالات متحده به رسمیت شناخته شود و در سطح بین‌المللی به مقابله با اسلام‌هراسی در سراسر جهان کمک شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!