1

تخريب قبور مسلمانان در سوئد

  • کد خبر : 57391
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۴۵
تخريب قبور مسلمانان در سوئد
يک قبرستان بزرگ اسلام در شهر گوتبورگ سوئد توسط افراد ناشناس مورد تخريب و نبش قبر قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، براساس اعلام روزنامه گوتبورگ بوستون، یک قبرستان بزرگ اسلامی در شهر گوتنبرگ از سوی افراد ناشناس مورد تعدی قرار گرفته و ضمن تخریب برخی از قبور، تعدادی از قبور هم باز شده است.

کاترینا ایونست از انجمن تشییع جنازه گوتنبرگ در سخنانی پیرامون این موضوع گفت: قبرستان کوبرگ در کوتبورگ که مربوط به مسلمانان است در جمعه شب به شدت تخریب شده است. از نگاه من این اقدامی شرم‌آور است که وقتی به گورستان می‌روید، قبرها را ویران شده ببینید و اینکه در برخی از آن‌ها حفاری شده است.

به گفته کاترینا ایونست با توجه به وجود دوربین‌ها، می‌توان تأیید کرد که چندین نفر در طول شب در آنجا حضور داشته‌اند. تابلویی که گورستان اسلامی را معرفی می‌کند با پارچه سیاهی پوشانده شده، در قمست‌های مختلفی حفاری انجام و خاک آن به اطراف پراکنده شده بود و روی برخی از قبرها هم آلوده شده بود. به نظر می‌رسد این اقدامات با اهداف نفرت‌پراکنی انجام شده است.

درحالی که این موضوع به پلیس گزارش شده است، مقامات مسئول پلیس اعلام کرده‌اند که تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده‌اند.

این حادثه باعث ناراحتی جامعه مسلمانان شده است اما هنوز علت دقیق این خرابکاری مشخص نیست و ممکن است به دلایل نفرت‌پراکنی و یا دلایل دیگر صورت گرفته باشد.

سوئد از جمله کشورهای اروپایی است که در ماه‌های اخیر موارد متعددی از قرآن‌سوزی و هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان در آن گزارش شده است و به رغم محکومیت گسترده این اقدام، مقامات این کشور هیچ اقدام قابل ذکری برای جلوگیری از این اقدام که به نفرت‌پراکنی مذهبی دامن می‌زند، انجام نداده‌اند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=57391

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!