0

تبعیض و نژادپرستی علیه مسلمانان دانمارک به روایت یک تازه مسلمان

  • کد خبر : 47934
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۹:۱۶
تبعیض و نژادپرستی علیه مسلمانان دانمارک به روایت یک تازه مسلمان
جمال ماتیاس، تازه مسلمان دانمارکی درباره رنج های مسلمانان و نفرتی که علیه مسلمانان در این کشور وجود دارد، گفت: اسلام هراسی یک واقعیت است و آن را نمی توان انکار کرد. ماه رمضان برای یک تازه مسلمان در کشوری با اقلیت مسلمان متفاوت است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جمال ماتیاس، جوان دانمارکی تازه مسلمان سال ۲۰۲۱ میلادی به دین مبین اسلام گروید، اما گرویدن او به اسلام در کشوری با اقلیت مسلمان و سرشار از احساسات نفرت و ضد مسلمانان، موضوع آسانی نیست.

خبرنگار آناتولی با ماتیاس در مسجدی در ترکیه مصاحبه کرد و گفت: ماه رمضان برای یک تازه مسلمان در کشوری با اقلیت مسلمان متفاوت است.

وی افزود: «ما در خارج از مساجد حمایت نمی‌شویم، چه از طرف خانواده و چه دوستانی که بتوانند تجربه دینی ما را درک کنند یا به اشتراک بگذارند. این احساس تنهایی در ماه رمضان بیشتر می‌شود.»

ماتیاس افزود: «هیچ کس در خانواده من مسلمان نیست، بنابراین کسی نیست که با او افطار کنم بگیریم کسی جز من روزه نیست.»

این تازه مسلمان دانمارکی گفت: وقتی مردم از او می‌پرسند که آیا ترجیح می‌دهی با یک تازه مسلمان دانمارکی ازدواج کنی، همیشه به آن‌ها می‌گوید که «دختری می‌خواهم که مسلمان بزرگ شده باشد تا بتوانم با او و خانواده‌اش اعیاد دینی را جشن بگیرم.

ماتیاس اکنون در شهر شرقی آرهوس زندگی می‌کند و به عنوان راننده کامیون کار می‌کند و خیلی دوست دارد به مسجد برود، زیرا در «آنجا جامعه جدید خود را پیدا کرد. جامعه‌ای که قدر حضور او را در میان آن‌ها می‌داند و احساس می‌کند که جزئی از آن است و باعث می‌شود که تنهایی‌اش را حتی برای چند ساعت فراموش کند. »

وی درباره مسأله دشمنی با مسلمانان در کشور دانمارک گفت: وحدت یک مسأله شخصی برای تازه مسلمان در دانمارک است، اما موج ضد مسلمانان موضوع خطرناک‌تری است، به ویژه اینکه دولت مسلمانان را به رسمیت نمی‌شناسد.

مسلمانان دانمارک ۵ درصد مردم این کشور را تشکیل می‌دهند و آنان نیز مهاجرانی از ترکیه، پاکستان، عراق و سومالی هستند و تعداد زیادی دانمارکی هستند که اخیراً مسلمان شده‌اند.

دانمارک در سال‌های اخیر شاهد بحث‌ها و مناقشات سیاسی در رابطه با مسأله حجاب و ذبح اسلامی بوده است.

کارشناسان بر این باورند که به وجود آمدن بحث درباره مسلمانان به دلیل امتناع طیف سیاسی غالب از اعتراف به وجود پدیده اسلام هراسی در کشور است.

باید گفت: گزارش اسلام هراسی اروپا برای سال ۲۰۲۲، دانمارک را در کنار فرانسه و اتریش، آسیب پذیرترین کشور در برابر این پدیده نسبت به مسلمانان قرار داده است.

ماتیاس ادعا‌های برخی از سیاستمداران دانمارکی را رد کرد که علناً تأکید کرده‌اند که اسلام هراسی در مرز‌های کشور جایی ندارد و در این باره گفت که خود شاهد بوده‌ام که برخی افراد افراطی به مسلمانان توهین می‌کنند.

ماتیاس ادامه داد: اسلام هراسی یک واقعیت است و آن را نمی‌توان انکار کرد.

ماتیاس در پایان گفت وگوی خود گفت: سعی می‌کنم تا جایی که ممکن است وقت خود را در مسجد بگذرانم، زیرا اینجا خوشحالم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=47934

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!