0

تأکید عمان بر مبارزه با نفرت‌پراکنی دینی

  • کد خبر : 55321
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲
تأکید عمان بر مبارزه با نفرت‌پراکنی دینی
سلطان‌نشین عمان بر لزوم مبارزه با هر نوع نفرت مذهبی تأکید کرد و خواستار برطرف کردن خلأهای حقوقی و سیاسی موجود در این زمینه شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سلطان‌نشین عمان با صدور بیانیه‌ای بر لزوم تلاش برای پرکردن شکاف‌های موجود در چارچوب‌های حقوقی و سیاسی مبارزه با انواع نفرت‌پراکنی مذهبی تأکید کرد و با بیان اینکه این شکاف‌ها بر جوامع و افراد تأثیر منفی می‌گذارد، رد کامل همه اشکال نفرت‌پراکنی را خواستار شد.

این بیانیه از سوی طلال بن هلال السیابی، معاون نماینده دائم سلطان‌نشین عمان در سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین المللی در ژنو، قبل از پنجاه و چهارمین نشست شورای حقوق بشر بیان شد. این نشست در چارچوب گفتگوهای تعاملی در مورد علل و آثار نفرت‌پراکنی دینی برگزار شد.

معاون نماینده دایمی سلطان‌نشین عمان در سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی نگرانی عمیق کشورش را نسبت به افزایش تحرکات نفرت‌انگیز نسبت به مسلمانان ابراز کرد و از هتک حرمت مکرر قرآن کریم در برخی از کشورهای اروپایی به شدت انتقاد و آن را محکوم کرد.

وی در عین حال تأکید کرد که پنهان شدن در پشت آزادی بیان و استفاده از آن به عنوان توجیهی برای جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و سایر ادیان الهی غیرقابل قبول است و هتک حرمت هر کتاب آسمانی از طریق آتش زدن، اعمال آزادی تلقی نمی شود، بلکه یک ابرازی برای نفرت‌پراکنی و تحریک به خشونت به حساب می‌آید.

معاون نماینده عمان در سازمان ملل از همه کشورها خواست تا برای ارتقای ارزش‌های احترام، تفاهم و همزیستی، اقدامات کیفری لازم را در قبال متجاوزان به حریم ادیان الهی انجام دهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=55321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!