2

افزایش نگران کننده آزار کودکان مسلمان در آمریکا

  • کد خبر : 49366
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
افزایش نگران کننده آزار کودکان مسلمان در آمریکا
حوادث ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز دوره جدیدی برای مسلمانان در ایالات متحده بود. مدت کوتاهی پس از حملات تروریستی به برج های دوقلو و پنتاگون، بسیاری از مسلمانان و همچنین دیگر آمریکایی‌های عرب هدف خشم و نژادپرستی در ایالات متحده قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، با گذشت بیش از دو دهه از این حوادث، پدیده اسلام هراسی همچنان دامنگیر مسلمانان آمریکا است و در دوره ریاست جمهوری ترامپ که گفته بود ورود مسلمانان به این کشور را ممنوع خواهد کرد، شاهد افزایش آن بود. بر اساس گزارش ABC News ، ترامپ گفته بود که به اعتقاد وی اسلام از ما متنفر است.

با افزایش سخنان نفرت انگیز ضد مسلمانان در ایالات متحده در سال‌های اخیر، متاسفانه کودکان به هدف اصلی این نفرت تبدیل شده‌اند. کودکان مسلمان به ویژه در مدارس به دلیل مذهب خود در معرض انواع مختلف تبعیض، آزار و اذیت و حتی خشونت قرار دارند.

سازمان ملل متحد سخنان تنفرآمیز را این گونه تعریف می‌کند:
هر نوع ارتباط کلامی، نوشتاری یا رفتاری که با اشاره به یک فرد یا گروه بر اساس هویت و یا به عبارت دیگر بر اساس مذهب، قومیت، ملیت، نژاد، رنگ، اصل و نسب، جنسیت یا هر عامل شناسایی دیگری از زبان تحقیرآمیز یا تبعیض آمیز علیه شخص دیگری استفاده شود. این اقدامی است که در ایالات متحده به عنوان یک جرم کیفری طبقه بندی می شود.

نرخ بالای نفرت

شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) گزارشی را منتشر کرد که در آن موارد شکایت حقوق مدنی در سراسر آمریکا توسط مسلمانان آمریکایی در سال 2022 را دربر می گرفت. این بررسی نشان داد شکایات حقوق مدنی 23 درصد کاهش داشته است، در حالی که شکایات در مورد حوادث مدرسه 63 درصد افزایش یافته است.

کوری سیلر، رئیس بخش تحقیقات شورای روابط آمریکایی-اسلامی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی درباره یافته‌های این گزارش گفت که این اولین کاهش ثبت شده در شکایات حقوق مدنی توسط مسلمانان آمریکایی از زمان شروع بررسی این داده‌ها در سال ۱۹۹۵ است.

سیلر گفت که مردم آمریکا هنوز مسلمانان را به عنوان بخشی از جامعه نمی پذیرند. وی افزود: نمایش مسلمانان در رسانه ها پس از آن که دادگاه عالی آمریکا پرونده رو علیه واید در مورد سقط جنین در سال ۲۰۲۲ را رد کرد و خروج ایالات متحده از افغانستان در سال ۲۰۲۱ گواه آن است.

سخنان نفرت انگیز در مدارس و بانک‌ها ادامه دارد

شکایات مدنی از سخنان نفرت انگیز ناشی از حوادث مدرسه در سال ۲۰۲۲ ۶۳ درصد افزایش یافت. این موضوع باعث شد کوری سیلر بگوید “ما به شدت نگران مطالب اسلام هراسانه در کلاس درس هستیم. بنابراین در حالی که ما از کاهش موارد مربوط به دولت خرسندیم متاسفانه، به نظر می‌رسدکودکان یکی از اهداف اصلی باشند.”

وی تاکید کرد که با وجود برخی مصادیق منفی، خبرهای مثبتی برای مسلمانان در آموزش و ورزش وجود دارد. سیلر خاطرنشان کرد که مقامات دولتی در اوهایو و مریلند قوانینی را برای حمایت از ورزشکارانی که به دلیل اعتقادات مذهبی خود روسری می‌پوشند، تصویب کرده‌اند.

سیلر با اشاره به اینکه با وجود کاهش ۲۳ درصدی کل شکایات، در حوزه آموزش و بانکداری، اقدامات ضد اسلامی همچنان روند صعودی دارد، افزود: موسسات مالی بر اساس اعتقادات دینی حساب‌های بانکی را باز و مسدود می‌کنند که باعث شده بانکداری چالش بزرگی برای مسلمانان باشد.

او به نظرسنجی انجام شده توسط موسسه سیاست اجتماعی و تفاهم در مارس گذشته اشاره کرد که نشان داد ۲۷ درصد از مسلمانان در ایالات متحده با موسسات مالی مشکل دارند.

چرا کودکان به اهداف اصلی تبدیل شدند؟

دلایل این پدیده پیچیده است، اما برخی از عوامل کلیدی می توانند به توضیح اینکه چرا کودکان هدف اصلی نفرت ضد مسلمانان در ایالات متحده هستند، کمک کند. به گفته کارشناسان ، مهمترین آنها موارد زیر است:

اول، کودکان به عنوان اهداف آسان برای گروه‌های آزار و نفرت دیده می شوند. آنها آسیب پذیر هستند و اغلب فاقد مهارت های اجتماعی و عاطفی برای دفاع از خود در برابر آزار و اذیت و تبعیض هستند. این آنها را به هدف آسانی برای کسانی تبدیل می کند که می‌خواهند نفرت پراکنی کنند و جامعه را تجزیه کنند.

دوم، کودکان مسلمان اغلب اقلیت‌های قابل مشاهده هستند، که آنها را بیشتر در معرض دید و آسیب پذیری در برابر تبعیض قرار می دهد. طبق گزارش مرکز تحقیقاتی pew، مسلمانان تنها حدود 1 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهند. این بدان معناست که کودکان مسلمان اغلب در مدارس یا محله‌های خود تنها کسانی هستند که روسری یا سایر لباس‌های سنتی می پوشند، به زبان عربی یا زبانی غیر از انگلیسی صحبت می‌کنند یا از آداب مذهبی متفاوت پیروی می‌کنند. این دیدگاه می تواند آنها را هدف تبعیض قرار دهد، به ویژه در جوامعی که درک یا پذیرش کمی از تنوع وجود دارد.

سوم، رسانه‌ها نقش مهمی در تداوم کلیشه‌ها و تعصبات ضد مسلمانان ایفا کرده‌اند، که می‌تواند بر نحوه درک و رفتار مردم با کودکان مسلمان تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، پوشش رسانه‌ای حملات تروریستی، اغلب اسلام و مسلمانان را با خشونت و تروریسم مرتبط می‌سازد، که در ذهن برخی از آمریکایی‌ها، از جمله کودکان، تصور منفی از مسلمانان ایجاد می‌کند.
چهارم، جو سیاسی کنونی در ایالات متحده فضایی را ایجاد کرده است که در آن نفرت ضد مسلمانان می‌تواند شکوفا شود. رهبران سیاسی اغلب از لفاظی‌های ضد مسلمانان برای جلب نظر پایگاه خود استفاده می‌کنند و برخی حتی سیاست‌هایی را برای هدف قرار دادن مسلمانان بر اساس اعتقاداتشان پیشنهاد کرده‌اند. این می تواند باعث ایجاد حس ترس و بی اعتمادی نسبت به مسلمانان به طور کلی از جمله کودکان مسلمان شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49366

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!