0

استعمارگران و قرآن های بر نیزه

  • کد خبر : 41508
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
استعمارگران و قرآن های بر نیزه
با توجه به نفوذ استعمار در کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه و اختلاف بین مذاهب اسلامی، وظیفه علما و نخبگان جهان اسلام این است که بسترهای تقریب و وحدت جهان اسلام را فراهم کنند و از هرگونه اختلاف بپرهیزند. امید است که جامعه نخبگانی جهان اسلام در زمینه ایجاد تقریب میان مذاهب اسلامی موفق باشد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دستگاه استعمار به خوبی از نقاط ضعف مسلمانان استفاده کرده است و با حمایت از جریان های افراطی و منحرفی مثل تشیع انگلیسی و سنی آمریکایی، کمک کرده است تا مسلمانان به دست خود، دین مبین اسلام را به نابودی بکشانند و به خاک بسپارند و جامعه و امت اسلامی را به صحنه‌ای سراسر جنگ و خونریزی رهنمون کنند.

قدرت‌های غربی استعمارگر بهترین حربه را در این موضوع مشاهده کردند که به وسیله خود مسلمانان برخی از شعائر را که نماد عزت و  شجاعت و ایثار و جهاد است را تحریف کنند و از آنها به عنوان رفتاری تفرقه افکنانه بهره برداری کنند؛ به عنوان مثال عزاداری روز عاشورا برای اکثر شیعیان و حتی اهل سنت پذیرفته شده و به عنوان نماد ظلم ستیزی و عدالت خواهی که فرهنگ ایثار و شهادت را به دنبال دارد، تبدیل شده است.

کشورهای استعمارگر نیز با شناخت  این زمینه، با حربه‌ای شوم به تخریب و تحریف آن اقدام کرده‌اند. استعمارگران برای خاموش کردن این شعله که حیات بخش زندگی مسلمانان و جوامع اسلامی است، فرهنگ عزاداری را به سمت و سوی شیوه‌های نامتعارف و نامشروع سوق دادند.(1) سرویس‌های جاسوسی غرب، به خصوص انگلیس، با استفاده از جهل و نادانی برخی از شیعیان و همچنین حب آنان به اهل بیت (علیهم‌السلام) قمه زنی و شمشیرزنی را به عنوان نماد شیعیان در میان مردم جهان و پیروان سایر ادیان معرفی می‌کنند. همچنین با تخریب و تحریف، این آموزه ها را به سوی خرافه و بدعت در دین کشاندند تا بهانه مناسبی برای تفرقه و نزاع میان مذاهب اسلامی شکل گیرد و آنها یکدیگر را متهم به کفر و تکفیر کنند.

به عنوان نمونه، هفته وحدت که یکی از ابتکارات حضرت امام خمینی (رحمةالله‌علیه) و شعاری برای مودت و دوستی میان مذاهب اسلامی تبدیل شده بود، توسط برخی روحانیون وابسته به استعمار به نام هفته برائت معرفی گردیده است و این روز را به سب و لعن به مقدسات اهل سنت اختصاص داده‌اند.

علاوه بر این، ترویج قمه زنی و عزاداری‌های نامتعارف در ماه محرم، جعل کردن دهه‌های عزاداری مختلف و همچنین جشن هایی مانند عید الزهراء، از دیگر اقدامات غرب برای ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی است.(2) متاسفانه باید گفت که امروزه، استعمارگران و صهیونیست‌ها توانسته‌اند از این طریق، مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند. آنان با تبلیغات گسترده اینگونه موارد، آتش این نزاع‌ها را چندین برابر کرده که از سویی موجب تکفیر مسلمانان توسط یکدیگر شده و از سویی دیگر جاذبه دین اسلام و چهره رحمانی آن را نزد دیگر ملل و ادیان جهان مخدوش سازند.

پی‌نوشت:
1. علی داستانی‌بیرکی، رویارویی تهدیدات معاصر در اندیشه امام خمینی(س)، ج2، ص219.
2. کتاب دست پنهان، فصل دوم: تاریخ و نقش استعمار در ترویج قمه زنی، ص22-23، انتشارات دفتر فرهنگی فخرالائمه علیهم السلام.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=41508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!