1
رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر :

اروپا در حال ورود کورکورانه به عصر نفرت از مسلمانان است

  • کد خبر : 45151
  • ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
اروپا در حال ورود کورکورانه به عصر نفرت از مسلمانان است
مسعود شجره، با اشاره به اینکه اروپایی‌ها سوزاندن کتاب آیات شیطانی را مخالف آزادی بیان می‌دانستند، برخورد دوگانه غرب در موضوع قرآن‌سوزی و موارد مشابه را نشانه دورویی و استانداردهای دوگانه خواند و گفت: این سطح از نفاق بسیار خطرناک است، زیرا اروپا در حال ورود کورکورانه به عصر نفرت از مسلمانان است و مسلمانان را به شهروندان درجه دوم تبدیل می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به دنبال هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی در چند کشور اروپایی، وبینار بین‌المللی «بررسی راهبرد جاهلیت مدرن در مواجهه با عقلانیت رهایی‌بخش توحیدی» از سوی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) برگزار شد.

مسعود شجره، رئیس کمیسیون اسلامی حقوق بشر در لندن طی سخنرانی مجازی خود که با ارسال ویدئو به این وبینار ایراد شد، سوزاندن قرآن با توجیه آزادی بیان را نشانه دورویی و نفاق غربی‌ها دانست.

متن سخنرانی مسعود شجره به شرح زیر است:

برادران و خواهران عزیز! سلام علیکم

بسیار مفتخرم که از من خواسته شده در مورد موضوع  معیارهای دوگانه و دورویی غرب که خود را در قالب تظاهر به آزادی بیان و اقدام توهین‌آمیز سوزاندن و هتک حرمت قرآن در سوئد و دانمارک و حمایت جامعه جهانی و دولت‌ها از چنین اقدامی نشان داده صحبت کنم. دولت‌ها وانمود می‌کنند که این امر مجاز است و این در واقع بخشی از فرهنگ آنها برای ترویج حقوق فردی و آزادی بیان است که باید تحت فرهنگ و اصول و قوانین غربی و اروپایی حفظ شود.

اول از همه، اجازه دهید خیلی واضح بگویم که این امر به آزادی عقیده و آزادی بیان ربطی ندارد. این اقدام گروهی از افرادی است که به اسلام‌هراسی معروف هستند و تحت مرامنامه احزاب خود مرتکب چنین اعمالی می‌شوند و وقتی به اقدامات آنها در گذشته نگاه می‌کنید می‌بینید که خود را مقید به حذف مسلمانان از جامعه اروپایی می‌دانند.

اعتقاد آنها این است که مسلمانان حق حضور در اروپا را ندارند و ملت‌های اروپایی باید اسلام و مسلمانان را از جوامع خود حذف کنند، پس این در واقع اقدامی اسلام‌هراسانه برای ایجاد تصویر شیطانی و دیگرسازی مسلمانان و استفاده به عنوان یکی از ابزارها با ادعای آزادی بیان است.  وقتی به تاریخ آنها نگاه می‌کنید، می‌بینید هدف واقعی آنها این است که می‌خواهند اروپای بدون اسلام و اروپای بدون مسلمانان ایجاد کنند و این بسیار واضح است.

آیا می‌توانید تصور کنید که بخواهند همین کار را برای ایجاد اروپای بدون یهودیان و جامعه یهودیان انجام دهند یا بخواهند اروپای بدون سیاه‌پوستان و جامعه سیاهپوست ایجاد کنند؟ استفاده از این ابزارها در دستیابی به آن اهداف مجاز نیست. این هدفی است که نیاز به مخالفت دولت‌ها و قدرت‌های غربی دارد و آنها هم می‌دانند.

ببینید چرا وقتی سلمان رشدی کتاب آیات شیطانی را منتشر کرد زمانی که مسلمانان این کتاب را می‌سوزاندند، کشورها و روشنفکران اروپایی یکصدا با هم می‌گفتند که در اروپا سوزاندن کتاب، شبیه کاری است که نازی‌ها در سوزاندن کتابخانه‌ها انجام می‌دادند که تأثیر زیادی بر وضعیت روانی اروپایی‌ها داشته است. پس سوزاندن آیات شیطانی مخالف آزادی بیان بود و اکنون سوزاندن قرآن نشانه آزادی عقیده و آزادی بیان است! این سطح از نفاق، این سطح از شیطان‌سازی، این سطح از دیگرسازی بسیار خطرناک است، زیرا اروپا در حال ورود کورکورانه به عصر نفرت از مسلمانان است و مسلمانان را به شهروندان درجه دوم تبدیل می‌کند و حمایت‌ها از جامعه مسلمان سلب می‌شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!