5
رهیافته ژاپنی:

آزادی واقعی را با اسلام تجربه کردم/ یک لحظه از مسلمان شدنم پشیمان نشدم

  • کد خبر : 34151
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
آزادی واقعی را با اسلام تجربه کردم/ یک لحظه از مسلمان شدنم پشیمان نشدم
اتسکوهوشینو، با بیان اینکه در راه انتخاب اسلام تاکنون سختی های زیادی کشیده ام، گفت: فرد برای هرچیزی که ارزش قائل شود، سختی های راه را هم تحمل می کند و تاکنون حتی یک لحظه از مسلمان شدنم پشیمان نشده ام.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، اتسکوهوشینو از ژاپن، مهمان بخش رهیافتگان نمایشگاه بین المللی تهران، گفت: همسرم ایرانی و شعیه هستند، قبلا ساکن تهران بودم و حدود پنج سال هست که در قم زندگی می کنم. قبل از مهاجرتم یک بار به مشهد و زیارت امام رضا(ع) رفته ام ولی اکنون هر سال چندباری به زیارت امام رضا(ع) می روم.

اتسکوهوشینو بیان کرد: یک سال ایام نوروز مشهد بودم و دیدم درب مسجد گوهر شاد بسته است، علت را که پرسیدم فهمیدم آنجا اعتکاف دارند، آنجا از امام رضا خواستم برای اعتکاف سال آینده مرا دعوت کند و سه ماه گذشت که از طرف اعتکاف گروه دانشجویان دعوت شدم و محبت امام رضا(ع) نصیب من شد، هر وقت به محبت امام رضا نیاز داشتم مرا دعوت کرده است.

وی به ترجمه چند کتاب اشاره کرد و گفت: تاکنون چند کتاب با محتوای صحیفه سجادیه، احکام نماز، معرفی اسلام و تشیع ترجمه کرده ام ولی به علت کمبود بودجه به مرحله چاپ نرسیده است.

اتسکوهوشینو با اشاره به اینکه دین من بودایی بوده است، اظهار کرد: من بودایی را دین نمی دانستم چون همیشه در وجود خود یک نوع کمبود احساس می کردم و برای همین به سمت فرقه ها و گروه های مختلف می رفتم و حتی به سمت گروه های یهودی نیز رفتم ولی این کمبود در وجود خود را نتوانستم رفع کنم.

این رهیافته ژاپنی بیان کرد: بعد از اینکه  با اسلام و قرآن آشنا شدم و دیدم که این کتاب برای هر سوال من جواب دارد  هر سوالی که داشتم از قرآن، حدیث و در دعاهای مختلف به جواب می رسیدم متوجه شدم که در اینجا همان چیزی است که سراغ آن می گردم.

اتسکوهوشینو در رابطه با مسئله حجاب و انتخاب آن گفت: پیش از مسلمان شدنم اصلا نمی دانستم حجاب چیست و در حالت معمولی هر چند وقت یک بار یک نوع لباس بلند، کوتاه و یا تنگ که مد می شد، استفاده می کردم.

رهیافته ژاپنی

وی خاطرنشان کرد: البته لباس سنتی ژاپن پوشش مناسبی دارد و باید گفت که تمام لباس های سنتی در جهان با توجه به پوشش مناسبی که دارند نشان می دهند لباس، مختص انسان نیست بلکه مختص انسانیت است.

اتسکوهوشینو ادامه داد: اینکه حجاب را انتخاب کردم سختی و آسانی خود را هم به همراه داشت اما فردی که برای چیزی ارزش قائل شود سختی ها را هم تحمل می کند و اینکه در اسلام و عمل کردن به دستورات اسلام و انتخاب حجاب چشم گفتم برای من احساس شیرینی بود.

آزادی واقعی با اسلام تجربه کردم

این رهیافته ژاپنی بیان کرد: قبل از مسلمان شدنم خود را آزاد می دانستم اما وقتی مسلمان شدم فهمیدم معنی آزادی را اشتباه متوجه شدم، اسلام راه آزادی را نشان می دهد، آزادی روحی فراهم می شود تا فرد به آزادگی برسد.

اتسکوهوشینو بیان کرد: در ایران احساس تنهایی نداشتم، چراکه در اسلام از زیبایی های دین این است که  مهم نیست من کجایی هستم و رابطه دینی ارزش دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد ظهور منجی آخر الزمان جالب است که در همه ادیان چیزی مثل اعتقاد به ظهور منجی وجود دارد و وقتی دنیا پر از ظلم می شود منجی ظهور می کند و همه جا پر از عدل می شود و ظهور منجی حقیقتی است که متعلق به همه ادیان است.

تسکوهوشینو در زمینه اینکه آیا تاکنون شما را به تمسخر نگرفته اند که دین خود را تغییر داده اید؟ گفت: از زمانی که مسلمان شدنم تا تاکنون که تقریبا 17 سال می گذرد، خداوند می خواسته مرا به روش های مختلف امتحان نماید ولی یکی از بزرگ ترین افتخارات من این است که حتی یک بار از مسلمان شدنم پشیمان نشده ام.

این رهیافته ژاپنی اظهار کرد: از انتخاب دین اسلام ترس داشتم و سختی های زیادی را طی کردم تا اینکه یک روز قرائت سوره یاسین را گوش کردم و ترجمه آن را خواندم آن لحظه وجود خداوند را حس کردم که گویی می گوید به سمت من بیا و آنجا معجزه ای رخ داد که در انتخاب دین اسلام راحت تصمیم گرفتم.

تسکوهوشینو عنوان کرد: مسلمان شدن جرأت می خواست ولی همان لحظه ترس من از بین رفت و اعتقاد به خدای یکتا و اعتقاد به آخرت در وجود من تقویت شد.

وی یادآور شد: قبل از مسلمان شدنم احساس پوچی داشتم و اما وقتی دین اسلام را پذیرفتم و مسلمان شدم هدف گذاری در وجود من تقویت شد و فهمیدم هدف گذاری ما در آخرت است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!