10
آخوند امانی:

انتخابات عرصه نمایش همدلی اقوام و مذاهب مختلف است

  • کد خبر : 18759
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
انتخابات عرصه نمایش همدلی اقوام و مذاهب مختلف است
آخوند عبدالله امانی گفت: ما برمبنای اخوت اسلامی قومیت، نسب و طائفه را کنار گذاشته ایم و هر فردی که شایسته خدمتگزاری بدانیم، انتخاب می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، آخوند عبدالله امانی، مدیر حوزه علمیه فاطمه‌الزهرا در خراسان شمالی امروز عصر در نشست «انتخابات از نگاه مذاهب» با محوریت اهل سنت که از سوی مجمع فعالان فرق، ادیان اقوام و مذاهب در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: واژه انتخابات با مولفه هایی چون حق الناس، اهتمام به امور مسلمین، تعاون و همکاری مردم با همدیگر، حس مسئولیت و تعهد، امانت داری انتخاب اصلح و وظایف آن، شایسته تذکر است.

وی با اشاره به اهمیت و دعوت قرآن به همکاری و تعاون مردم با همدیگر، افزود: مسلمأ ترقی پیشترفت جامعه و رساندن آن به کمال مطلوب در گروِ همکاری و تعاون مردم است، تمدن جدید نیز به خوبی ارزش و اهمیت تعاون و همکاری را درک نموده و به گسترش و اجرای آن پرداخته است.

مدیر حوزه علمیه فاطمه‌الزهرا در خراسان شمالی تأکید کرد: تعاون و همکاری در کارهای خیر و پرهیز از فساد از خصلت های مهم و مایه سعادت انسان است؛ هر جامعه ای که حس همکاری در آن قوی باشد، بی شک جامعه ای پیشرفته و امن است که اطمینان و اعتماد برآن حکمفرماست.

وی با اشاره به اهتمام به امور مسلمین و‌ حس مسئولیت در باب امربه معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: رسول اکرم(ص) عموم اشخاص را به مبارزه با مفاسد اجتماعی دعوت می کنند و از آنجا که بی تفاوتی در قبال فساد پیامد تهلکه را در بر دارد، همه مسلمانان در برابر منکرات مسئول هستند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: هیچ یک از آیات اخلاقی و ادبی قرآن کریم خالی از حق الناس نیست چرا که در آنها از حفظ حقوق نسبی، حقوق مادی، حفظ آبرو، دفع ظلم، عقل و کرامت انسانی دفاع شده است و تأکید قرآن بر اجرای این احکام زیباست.

وی با اشاره به اینکه همانگونه که وظیفه مردم رأی دادن است رأی گیرنده هم در مقابل وظایفی دارد، مطرح کرد: قرآن کریم از 14 قرن پیش این موضوع را بیان کرده است که گوش دادن به آراء و نظرات دیگران از وظایف ماست و تعصب بر یک نظریه نباید مانع تحقیق و توجه ما به نظریه های دیگر شود.

مدیر حوزه علمیه فاطمه‌الزهرا در خراسان شمالی تصریح کرد: از منظر خدای متعال کسانی که تحقیق و تفحص می کنند، هدایت یافتگان و صاحبان فهم و شعور هستند.

به گفته آخوند امانی، انتخاب بهترین‌ حرکتی در زمینه حق‌دوستی و دوری از تعصب و اخلاص نسبت به حقایق است.

وظایف اصلح و انتظار از اصلح

وی با اشاره به اینکه امانتداری وظیفه هر انسان مؤمن است و کسانی که امانت‌داری را وظیفه خود نمی‌دانند در ایمان‌شان نقص و کوتاهی است، عنوان کرد: هر چیزی که حفظ و برگرداندن آن به صاحبش لازم است، «امانت» می باشد از جمله مقام و منصب‌های دولتی امانتی بر گردن دولت است که باید به اهلش واگذار شود همچنین اموال بیت المال امانتی بر عهده دولت است که باید در جای خود هزینه کند.

آخوند امانی با تأکید بر اینکه معاونان و وزیران ریاست جمهور مکمل مدیریت او هستند لذا در نصب و انتخاب آنها باید مراقب و حساس باشد، اظهار کرد: از منظر رسول اکرم(ص)، بهترین امیر و سرپرست کسی است که معاون و مشاورانش متذکر به خیرات باشد و در مقابل امیر ناموفق کسی است که در زیر مجموعه او افرادی باشند که در خیرات معاون و مشاورش نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب گزینه اصلح پیروز انتخابات هستند و روز رأی‌گیری این موفقیت خود را احساس خواهند کرد.

آخوند امانی

وی افزود: با مشارکت امانت خود را ادا می‌کنیم سپس رئیس‌جمهور منتخب باید با تعیین قابلیت‌ها و اولویت‌ها برای اقشار و اقوام مختلف ادای امانت کند؛ کسانی که با جان و مال خود در راه تحقق بخشیدن به آرمان امام راحل زمینه انتخابات را بجای انتصابات فراهم نموده‌اند.

انتخابات نشان شعور سیاسی ماست

مدیر حوزه علمیه فاطمه‌الزهرا در خراسان شمالی اظهار کرد: براساس وظایف اسلامی همه افراد حس مسئولیت در برابر حق الله و حق الناس دارند بنابراین بدون دغدغه و بدون طرح مسائل گذشته در این آزمون ملی که نماد و نشانه شعور سیاسی ماست، شرکت کرده و همه مرزها را در مرز یک انسان مدبر جایگزین خواهیم کرد که بتواند آینده ساز کشور باشد.

وی بیان کرد: مشارکت حداکثری ما در انتخابات نمایش وحدت، همدلی، تفاهم و هماهنگی ملتی با اقوام و مذاهب مختلف است در واقع زیبایی ملت ایران در باب وحدت، این هماهنگی بین ترکیب قومی و مذهبی است.

آخوند امانی متذکر شد: عدم شرکت بسیار آثار منفی دارد، در واقع شکست ابهت و شوکت ماست؛ چیزی که دشمن درکمین آن است و مشارکت حداکثری نشان وحدت و همدلی ما و تمایل به قانونی است که تدوین کرده و آزادانه به آن عمل می کنیم.

وی با اشاره به تحریم انتخابات از اپوزیسون‌ها و تحریک در فضای مجازی خاطرنشان کرد: هر چند کم و کاستی در زندگی و مسائل اجتماعی و اقتصادی وجود دارد اما نباید ناامید شد، باید افکار منفی را خنثی نموده و متحدانه پای صندوق‌های رأی حاضر شویم.

مدیر حوزه علمیه فاطمه‌الزهرا در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه معیار اتحاد و همبستگی ما نژاد، قومیت، نسب و طائفه نیست، گفت: ما برمبنای اخوت اسلامی قومیت، نسب و طائفه را کنار گذاشته ایم و هر فردی که شایسته خدمتگزاری بدانیم، انتخاب می کنیم.

آخوند امانی در پایان گفت: از هم استانی‌ها و اهل سنت محترم خواستارم به جهت ادای وظیفه اسلامی خود و حس مسئولیت برای تعیین شخص متعهد و امانتدار 28 خرداد ماه پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و وظیفه دینی و قانونی خود را به جای آوریم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=18759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!